شکست، راه رسیدن به موفقیت

شکست، راه رسیدن به موفقیت

فرمول موفقیت واقعا ساده است: نرخ شکست هایتان را دو برابر کنید!

چرا برخی از ورزشکاران قهرمان المپیک می شوند و برخی دیگر خیر؟ چرا برخی از افرد به تناسب اندام دست پیدا می کنند و برخی دیگر خیر؟ این روزها کمتر مربی دیده می شود به شاگردانش اینگونه آموزش دهد که کلید موفقیت دو برابر کردن نرخ شکست هایمان است. احتمالا این اصطلاح را شنیده اید که «شکست یک گزینه نیست». عجب! واقعا!؟ اما همیشه شکست یکی از گزینه های افراد موفق به خصوص ورزشکاران نامی بوده است. اجازه دهید مثالی در این زمینه بزنم.

مایکل جردن که بسیاری از کارشناسان او را یکی از بزرگترین بسکتبالیست های تاریخ می دانند (او 6 بار با تیم شیکاگو بولز قهرمان لیگ NBA شد)، در سال دوم دبیرستان در تیم بسکتبال دبیرستانش پذیرفته نشد، چرا که می گفتند قد او خیلی کوتاه است. در طی دو سال، قد او 10 سانتی متر رشد کرد، با تمرین زیاد مهارت بازی اش را افزایش داد و در مسیر موفقیت قرار گرفت.

سخت است تصور کنیم اگر توماس ادیسون این فلسفه را می پذیرفت که شکست یک گزینه نیست، امروز زندگی ما چگونه بود. او در اختراع لامپ الکتریکی و در تلاش هایش برای پیدا کردن یک رشته پایدار، هزاران روش گوناگون را امتحان کرد که همگی آنها با شکست مواجه شدند. جمله معروف او این است: «من شکست نخوردم. من فقط ده ها هزار راهی را کشف کردم که به کار نمی آیند».

بله درست است اینکه خیلی از افراد به وزن ایده آل خود دست پیدا می کنند و یا اینکه خیلی از افراد قهرمان المپیک می شوند با شانس و اقبال اتفاق نیفتاده، بلکه با تفکر آنها از هدفشون و داشتن یک فلسفه ذهنی بهتر بوده است. خیلی از ورزشکاران چندین ساله که منظم ورزش می کنند اما هیچ پیشرفتی ندارند.

 پس شما دوست عزیز، از امروز با نگاهی دیگر به تمریناتت ادامه بده و از شکست دلسرد نشو! این جمله را همیشه تکرار کن که قهرمانی و رسیدن به یک تناسب اندام و سبک زندگی ایده آل حق منه

شعارهای بازاریابی تلاش می کنند تا شما را با این وعده ها گمراه کنند که در یک ماه 15 کیلوگرم از وزنتان را کم می کنید یا می توایند با مصرف این دارو 10 سانتی متر افزایش قد داشته باشید. ممکن است در ابتدا کمی موفقیت به دست آورید، اما نتایجتان پایدار و بادوام نخواهند بود و اکثر این ادعاها تنها دروغی بیش نیست.

مسئله اینجاست که تمام رژیم های غذایی موثرند، عضویت در باشگاه ورزشی نتیجه می دهد و خیلی از مسائل دیگر که همگی می توانند به شما در این مسیر کمک کنند، اما اگر نتوانید فلسفه وجودی خود را به طور کامل و دقیق بشناسید قطعاً نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

 

پس زندگی را با نگاه جدید شروع کن !!!!!


1398/12/6

برچسب‌ها