60% مردان ژینکوماستیا دارند!!!

60% مردان ژینکوماستیا دارند!!!

ژینکوماستیا به بزرگ شدن پستان مردان شهرت دارد که به دلیل رشد غیر طبیعی غدد پستانی در مردان و در نتیجه بزرگ شدن پستان آنها ایجاد می شود. خیلی جالبه تخمین زده شده است که 60% مردان دچار ژینکوماستیا هستند! شاید برای شما تعجب آور باشد، 60%. پس چرا هیچ کس راجع به این عارضه خیلی صحبت نمی کند.

 همانطور که مشاهده می کنید نرخ اضافه وزن و چاقی به شدت رو به افزایشه و مردان در اثر تغذیه نادرست، استرس های زندگی، چربی بیش از حد و ترکیبی از سطوح استروژن بالا و سطوح تستوسترون پایین، دچار عارضه ژینکوماستیا می شوند. پس همانطور که مشاهده می کنید این عارضه صرفاً برای ورزشکارانی که داروی استروئیدی استفاده می کنند نیست و هر فردی ممکنه تا حدی به این عارضه دچار بشه. شاید این عارضه برای شما مشکلی به همراه نداشته باشه، اما وقتی در استخر یا ساحل دریا لباستون و در میارید فکر کنم تا حدی اعتماد به نفستون پایین بیاد!

بنابراین اگر حس می کنید ممکنه ژنیکوماستیا شده باشید، هر چه سریعتر باید سبک زندگی، تغذیه و به طور کلی نحوه زندگی کردنتون و تغییر بدید.

انواع ژینکوماستیا

به طور کلی 6 نوع متفاوت از عارضه ژینکوماستیا وجود دارد.  اما به طور کلی سه مدل زیر در جامعه مشاهده می شود.

اگر میزان این عارضه در شما خیلی حاد نیست می توانید به سادگی با اصلاح سبک زندگی که به نفع افزایش سنتز تستوسترون و کاهش سطوح استروژن تموم میشه، به تدریج از شر آن خلاص بشید. البته اینکه چطوری بتونیم بدون استفاده از داروهای استروئیدی سطح تستوسترون بدنمان را دو و یا حتی 3 برابر کنیم، برای هر فرد نیاز به آزمایش و بررسی های دقیق تر داره.

اما بروز این عارضه در ورزشکارانی که از داروهای استروئیدی استفاده می کنند متفاوت‌تره. خیلی از ورزشکاران پرورش اندام بعد از آنکه دچار ژینکو میشن به فکر میفتن که در بیشتر موارد عمل جراحی تنها راه برای آنهاست. اما بهترین روش برای ورزشکارانی که از داروهای استروئیدی استفاده می کنند 1) انتخاب داروی استروئیدی با ویژگی استروژنیکی نسبتا پایین تر است و 2) استفاده از داروهای مهارکننده آروماتاز و کنترل کننده استروژنه.

 برای مثال استفاده از داروهای مشتق شده از تستوسترون به راحتی میتونه سطوح استروژن و در بدن افزایش بده، در نتیجه احتمال بروز ژینکو افزایش پیدا می کنه یا مثلا خیلی از افراد که از داروهای 19 – نور تستوسترون مثل ترن بولون استفاده می کنند، به دلیل افزایش سطوح پرولاکتین، باز هم احتمال ژنیکو افزایش پیدا میکنه.

 


1398/12/6

برچسب‌ها