دانستنی های جالب در مورد تخم مرغ و پوست آن

دانستنی های جالب در مورد تخم مرغ و پوست آن

آنچه شما باید در مورد تخم مرغ هایی که می خورید بدانید

تاریخچه

حدود 1500 سال قبل از میلاد، مرغها از جنوب شرقی آسیا و هند به مصر و سپس در 800 سال قبل از میلاد به یونان ، راه یافتند.

تخم مرغها در چندین اثر هنری باستان به تصویر کشیده شده اند. رومیان باستان معتقد بودند که خرد شدن پوسته های تخم مرغ در بشقاب آنها می تواند از مخفی شدن ارواح شیطانی جلوگیری کند.

کارتن تخم مرغ در سال 1911 توسط جوزف کویل در بریتیش کلمبیا اختراع شد و از کاغذ ساخته شد و برای حل مشکل شکستگی آنها بین  کشاورز و مشتری ایجاد شد.

تولید تخم مرغ برای مدت زمان طولانی وجود داشته است ، اما طبق گزارش American Egg Board ، حدود 300 میلیون پرنده تخم گذار در ایالات متحده سالانه حدود 250 تا 300 تخم تولید می کنند. "در کل ، ایالات متحده حدود 75 میلیارد تخم مرغ در سال تولید می کند ، یعنی حدود 10٪ از عرضه جهانی. حدود 60٪ تخم مرغ تولیدی توسط مصرف کنندگان و حدود 9٪ توسط صنعت خدمات غذایی استفاده می شود. بقیه به محصولات تخم مرغ تبدیل می شوند که بیشتر توسط اپراتورهای خدمات غذایی (رستوران ها) و تولید کنندگان مواد غذایی برای تهیه غذاهایی مانند مخلوط مایونز و کیک استفاده می شوند. "

از نظر تاریخی ، نانوایان و سرآشپزها از کاسه های مسی برای تثبیت کف های سفیده تخم مرغ استفاده می کردند. مس موجود در کاسه با اجزای گوگرد کونالبومین ترکیب می شود. پیوند ایجاد شده بسیار محکم است ، زیرا از واکنش مولکول های گوگرد با هر ماده دیگر جلوگیری می شود. امروزه ، یک روش رایج تر برای تثبیت کف سفید تخم مرغ ، افزودن خامه تارتار است که از نظر شیمیایی به نام تارتارات اسید پتاسیم شناخته می شود. این نمک اسیدی pH سفیده تخم مرغ را کاهش می دهد ، که به نوبه خود تعداد یون های هیدروژن شناور آزاد را افزایش می دهد و به ثبات کف کمک می کند ، دقیقاً مانند مس.

آیا تخم مرغ از محصولات لبنی است؟

 بسیاری از افراد مطمئن نیستند که تخم مرغ لبنی محسوب می شود یا نه و  یکی از سوالاتی است که ممکن است از پرسیدن آن واهمه داشته باشند . از این گذشته ، غالباً تخم مرغ در کنار محصولات لبنی قرار داده میشود وهمانطور که می دانیم در قسمت لبنیات، در اکثر فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شود. بنابراین ، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که آیا تخم مرغ لبنی است و سپس بررسی کنیم که چرا آنها بخشی جدایی ناپذیر از بیشتر سبک های زندگی سالم محسوب می شوند.

برای شروع از ابتدا ، به این سوال پاسخ دهیم: آیا تخم مرغ از محصولات لبنی است؟ نه ، تخم مرغ از محصولات لبنی نیست. با این حال ، آنها در یک رده با لبنیات جای می گیرند ، زیرا هم لبنیات و هم تخم مرغ ، محصولات جانبی حیوانات هستند.

در اینجا یکی از مهمترین نکات این است که تخم مرغ حساسیت به شیر یا عدم تحمل لاکتوز را تشدید نمی کند. واکنش های آلرژیک به شیر به دلیل پاسخ ایمنی غیر طبیعی به پروتئین های موجود در شیر حیوانات (معمولاً گاو ، اما گاهی اوقات بز و انواع دیگر شیر) است. عدم تحمل لاکتوز زمانی اتفاق می افتد که بدن لاکتاز کافی برای تجزیه لاکتوز به گلوکز تولید نمی کند.

از آنجا که تخم مرغ ها حاوی پروتئین شیر یا لاکتوز نیستند ، احتمالاً مصرف تخم مرغ مشکلی ندارد ، حتی اگر رژیم بدون لبنیات را دنبال کنید. البته ممکن است آلرژی به تخم مرغ داشته باشید ، اما این شرایط نادرتر از سایر موارد است.

(سس مایونز ، که با تخم مرغ درست می شود ، همچنین یک محصول لبنی نیست - با زرده تخم مرغ ، روغن ، آب لیمو / سرکه و ادویه جات درست می شود.)

تخم مرغها درچه رده ای در نظر گرفته می شوند؟

تخم مرغ به عنوان یک طبقه بندی شناخته شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، در کنار گوشت و مرغ ذکر شده است. البته که آنها یک محصول جانبی حیوانی محسوب می شوند ، به همین دلیل افرادی که رژیم وگان دارند آنها را مصرف نمیکنند.نسخه جدید USDA  در هرم غذایی ، تخم مرغ را در گروه پروتئین های سالم در نظر می گیرد .آنها گوشت نیستند ، اگرچه حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. بسته به نوع نگاه شما ، تخم مرغ ها، نیز می توانند در یک گروه چربی های سالم قرار بگیرند ، زیرا پروتئین و چربی آنها تقریباً مطابقت دارد.

لبنیات چیست؟

لبنیات نیز یک محصول جانبی حیوانی است اما به عنوان یک نوع خاص طبقه بندی می شود: محصول غده پستانی پستانداران است. لبنیات ، معمولاً هر چیزی را که از شیر حیوانات تهیه می شود ، شامل: کره ، ماست ، پنیر و شیر و... که  آنها به طور کلی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع و همچنین کلسترول غذایی هستند.

اما اطمینان حاصل کنید که وقتی از مصرف لبنیات اجتناب می کنید ، به منشا محصولات فکر می کنید. شیر بادام و شیر نارگیل  محصولات لبنی نیستند زیرا منشأ آنها از منابع گیاهی است نه از شیر حیوانات.

فواید تخم مرغ

1. کاهش خطر بیماری

تخم مرغ حاوی مواد مغذی است که می تواند با کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی ، دیابت و سکته مغزی ، شما را در برابر انواع بیماری ها محافظت کند.

در حالی که برای مدتی این تصور وجود داشت که تخم مرغ یا زرده تخم مرغ خطرناک است و می تواند منجر به بیماری قلبی شود ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف انواع مناسب تخم مرغ به کاهش  خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند [80]

مصرف بیشتر تخم مرغ همچنین با تأثیر قابل توجهی بر سندرم متابولیک ، مجموعه ای از بیماری های مرتبط با بیماری قلبی ، دیابت و سکته مغزی مرتبط است. [81]

2.  محافظت از چشم

بیشتر افراد هنگام جستجوی مواد غذایی برای بهبود سلامت چشم به سبزیجات و میوه ها فکر می کنند. با این حال ، تخم مرغ ها حاوی لوتئین و زاگزانتین هستند ، کاروتنوئیدهایی که برای محافظت در برابر مسائلی مانند تخریب ماکولا و گلوکوم معروف هستند.

3. کمک به کاهش وزن

چندین مطالعه نشان داده است که تخم مرغ ها به دلایل مختلف در کاهش وزن نقش دارند. به عنوان مثال ، تخم مرغ به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید چرا که باعث احساس سیری می شود، بنابراین می تواند به مغز و بدن شما در جلوگیری از پرخوری در وعده های بعدی کمک کند.  [83،82] علاوه بر این ، لوتئین موجود در تخم مرغ ممکن است روی میزان فعالیت ، تأثیر مثبت بگذارد. [48]

4. کمک به عملکرد کبد و مغز

یکی دیگر از عناصر مغذی مهم موجود در تخم مرغ به نام کولین شناخته می شود. تعدادی از فواید باورنکردنی کولین در رژیم غذایی وجود دارد ، اما دو مورد از رایج ترین آنها ، ارتباط کولین با کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب و راه حل برخی از مسائل عصبی مانند افسردگی و از دست دادن حافظه است. [85 ، 86]

5.سالم نگه داشتن پوست ، مفاصل و بافت های پیوندی

از آنجا که حاوی لوتئین و زاگزانتین است ، تخم مرغ نیز بخشی از رژیم غذایی برای سلامت پوست است. [87]

تخم مرغ همچنین حاوی مقدار زیادی کلاژن تخم مرغ ، پروتئینی است که به ساخت و تقویت پوست ، مفاصل و بافت همبند کمک می کند. غذاهای زیادی وجود دارند که باعث تولید کلاژن در بدن می شوند ، اما تخم مرغها برخلاف اکثر غذاها ، حاوی کلاژن هستند.

محتوای کلاژن تخم مرغ هنگام پختن تخم مرغ تغییر می کند ، بنابراین بهتر است که آن را به صورت مکمل دریافت کنید تا از مزایای کامل کلاژن بهره مند شوید - مگر اینکه در اسموتی های حاوی تخم مرغ میل کنید.

انواع تخم مرغ

همه تخم مرغها به طور یکسان تولید نمی شوند

 

قفس های معمولی برای مرغ ها

تقریبا 87 درصد تخم مرغها در ایالات متحده از مرغهایی هستند که در "قفسها" زندگی می کنند ، قفسهای کوچک و غیربهداشتی که غالباً توسط گودالهای عمیق آلوده به مگس ، کرم و جوندگان احاطه شده اند. مرغ های داخل قفس اغلب طیف وسیعی از شرایط بد سلامتی را تجربه می کنند ، از جمله شکستگی استخوان و از دست دادن استخوان.

در این قفس ها ، مرغ ها قادر به انجام رفتارهای طبیعی و غریزی خود مانند لانه سازی ، نشستن و غیره نیستند. در حقیقت ، به دلیل تعداد مرغ هایی که در این فضاهای کوچک گیر کرده اند ، آنها را از انجام هر یک از موارد زیر منع می کند: دراز کشیدن ، ایستادن ، کشش ، چرخش ، بال زدن.غالباً این شرایط زندگی غیر طبیعی ، حیوانات درمانده را تحت فشار قرار می دهد که آنها به رفتارهای  ناشناخته روی آورند (ازجمله کندن پرهای یکدیگر) ، که این شرایط زندگی جوجه های ناسالم و ناخوشایند را از حد مجاز خارج می کند.

سوزاندن ، بریدن یا لیزر کردن منقارهای این مرغ های درمانده برای جلوگیری از حملات ( این یک روش استاندارد در صنعت است ) روندی دردناک ، ناتوان کننده و توهین آمیز است که نمی توان از آن پشتیبانی کرد.

علاوه بر این ، بسیاری از این مزارع مشغول آزار دادن حیوانات هستند. این فرآیندی است که طی آن مرغ ها تا سر حد مرگ گرسنه می مانند تا تولید تخم مرغ خود را افزایش دهند.

این فقط یک راه باورنکردنی بی رحمانه برای موجود زنده نیست - میزان بیماری ، مانند سالمونلا ، در میان مرغ های موجود در قفس  بسیار زیاد است و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

مرغ آزاد

در طرف دیگر جوجه های آزاد قرار دارند. این مرغ ها مجاز به گشت و گذار و لذت بردن از نور خورشید و فضای باز هستند و تخم مرغهایی تولید می کنند که به سادگی بهتر هستند.

تخم مرغ حاوی 18 اسید آمینه مهم ضروری برای عملکردهای بدن است. با این حال ، تخم مرغ های آزاد نه تنها حاوی همین اسیدهای آمینه هستند ، بلکه در مجموع مشخصات غذایی بهتری دارند. تخم مرغ های آزاد شامل:

کلسترول غذایی کمتری

¼ چربی اشباع کمتر

ویتامین A بیشتر

200 درصد امگا 3 بیشتر

300 درصد ویتامین E بیشتر

7 برابر بتا کاروتن بیشتر

98 درصد خطر کمتری برای آلودگی سالمونلا دارد.

اگر تصمیم دارید تخم مرغ را فقط از مرغ های سالم و آزاد خریداری کنید ، چگونه می توانید برچسب های بسته بندی را ملاحظه کنید تا بدانید چه چیزی دریافت می کنید؟ در اینجا برخی از برچسب های رایج و معنی آنها وجود دارد:

USDA Certified Organic - این تخم مرغها مطابق با استانداردهای ارگانیک USDA تولید می شوند که توسط آژانسهای خصوصی و دولتی تأیید شده اند. مرغ ها می توانند آزادانه در داخل و خارج از خانه پرسه بزنند و از یک رژیم غذایی ارگانیک استفاده می کنند که شامل هیچ گونه سموم دفع آفات و کود نیست.

 UEP Certified Regular and Cage-Free, American Humane Certified, Humane Farm Animal Care Certified  گواهینامه مراقبت از حیوانات بدون قفس ، که این برچسب ها به صدور گواهینامه توسط آژانسهای مختلف اشاره دارد ، از مزارع "اختصاص داده شده به روشهای مبتنی بر علم برای اطمینان از مراقبت بهینه مرغ" استفاده شده است. این سازمان ها در مورد رفتار انسانی با مرغ و همچنین نیازهای غذایی آلی و / یا مقوی آتها را مد نظر دارند.

 Free-Range  رده آزاد - این می تواند روی هر برچسب کارتن تخم مرغی باشد و هیچ راهنمای خاص یا ممیزی آن را پشتیبانی نمی کند. اگر مرغ ها هر زمان و به هر نوع دسترسی به فضای باز داشته باشند ، ممکن است تخم مرغ های آنها دارای این برچسب  باشد.

 Pasture-Raised  مرتع پرورش یافته - باز هم ، هیچ ممیزی وضوح این برچسب را تعیین نمی کند. منظور این است که مرغهایی را که بیشتر علف می خورند و در محیط بیرون چرا می کنند ، را شامل می شود.

 Pasteurized  پاستوریزه - گفته می شود به نفع افرادی است که دارای کمبود سیستم ایمنی هستند ، مانند بیماران مبتلا به  HIV / AIDS  یا افرادی که پیوند عضو شده اند) این تخم مرغها قبل از دمای پخت تا حدی گرم می شوند تا عوامل بیماری زا را از بین ببرند).

 Enriched with Omegaغنی شده با امگا 3 - این مرغ ها از غذاهای امگا 3 تغذیه می شوند و 3 تا 20 برابر بیشتر از تخم مرغ های سنتی امگا 3 دارند. این تخم مرغها ممکن است در قفس قرار بگیرند و این برچسب ، هیچ شرایط زندگی یا سایر موارد را بیان نمی کند.

Vegetarian Fed -  به مرغ هایی که رژیم گیاهخواری دارند فقط غذاهای گیاهی داده می شود و هیچ گونه مکمل یا افزودنی دریافت نمی کنند.

 Hormone-Free بدون هورمون - طبق قانون فدرال در ایالات متحده ، به مرغ های تخم گذار اجازه داده نمی شود از هر نوع هورمونی استفاده کنند. همه تخم مرغهای موجود در ایالات متحده فاقد هورمون هستند طبق قانونی که توسط دولت تنظیم می شود.

در واقع یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از گرفتن تخم مرغهایی که نیازهای تغذیه ای و وجدان شما را برطرف می کنند یافتن یک کشاورز محلی در منطقه شما و خرید تخم مرغ از او است. اگر شما بخواهید ، بسیاری از کشاورزان به شما این امکان را می دهند که شرایط زندگی مرغ هایشان را مشاهده کنید.

از تخم مرغ های معمولی اجتناب کنید و فقط تخم های ارگانیک مجاز را خریداری کنید ، در صورت توانایی ، ترجیحاً از یک کشاورز محلی خریداری کنید.

دستور پخت تخم مرغ

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد تخم مرغ ، طرز پختهای متنوع آن است.

تخم مرغ همچنین بخش بزرگی از رژیم محبوب کتوژنیک است. آووکادو بهمراه تخم مرغ یکی از غذاهای سبک مصرف کتو است که بسیار خوشمزه ، سیرکننده و کاملاً مغذی است.

برای تهیه یک دستور ساده با استفاده از آنتی اکسیدان های قدرتمند اسفناج ، تخم مرغ های پخته شده و اسفناج را امتحان کنید. برای هر وعده غذایی عالی است و طعم شگفت انگیزی دارد.

خطرات و عوارض جانبی

تا زمانی که حساسیت به تخم مرغ نداشته باشید ، خوردن تخم مرغ خطرات کمی دارد. به طور کلی ، تحقیقات در حال حاضر این نظریه را که تخم مرغها برای قلب شما خطرناک است (همانطور که قبلاً گفته می شد) ، رد می کند.

عوارض قلبی ،مربوط به نحوه پخت تخم مرغ است. کلسترول غذایی لزوماً با سطح کلسترول بالا در بدن انسان ارتباط ندارد ، مگر اینکه کلسترول اکسید شود. تخم مرغ ها حاوی کلسترول اکسید شده نیستند ، اما اگر برای مدت طولانی در حرارت زیاد پخته شوند (سرخ شده) ، کلسترول می تواند اکسید شود ، که می تواند عاملی در پیشرفت بیماری های قلبی باشد. [88]

برای جلوگیری از این مسئله ، تخم مرغ های خود را در دمای پایین بپزید و با دقت در نظر بگیرید که برای پخت آنها چه روشی را استفاده می کنید.

نتیجه گیری

آیا تخم مرغ لبنی است؟ نه ، اما آنها با بسیاری از مواد لبنی مانند پنیر یا شیر خام به خوبی جفت می شوند.

تخم مرغ لبنی محسوب نمی شود زیرا محصولات لبنی از شیر غده پستانی پستانداران تولید می شوند. مرغ ها شیر تولید نمی کنند و پستاندار نیستند ، به همین دلیل است که پاسخ لبنیات تخم مرغ منفی است.

طبقه بندی تخم مرغها از گوشت یا مرغ جدا است اما در همان دسته قرار دارد. آنها هم درگروه چربی و هم در گروه پروتئین قرار میگیرند ، بنابراین در برچسب "پروتئین سالم" و "چربی سالم" جای می گیرند.

تخم مرغ مزایای سلامتی زیادی دارد ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص ، حمایت از عملکرد مغز و کمک به ساختن بافت همبند .

ارزش غذایی ومراقبت اخلاقی از مرغ ، تفاوت زیادی در نوع تخم مرغ  ایجاد می کند. تخم مرغ های مرسوم ، از مرغ هایی است که در شرایط غیرانسانی نگهداری می شوند و خطر بیماری را افزایش می دهد. مرغهای آزاد دارای تخم مرغهایی با ارزش غذایی بیشتر وخطر بیماری کمتر هستند.

در صورت امکان ، سعی کنید تخم مرغهای ارگانیک مجاز را خریداری کنید ، اطمینان حاصل کنید که مرغ ها در شرایط سالم نگهداری می شوند. اگر می توانید تخم مرغ خود را از یک کشاورز محلی تهیه کنید ، به خصوص اگر قادر به دیدن مکان پرورش مرغ هستید، حتما این کار را انجام دهید.

تغذیه سفیده تخم مرغ برای پوست ، قلب ، عضلات و سایر موارد مفید است

سفیده تخم مرغ غذای مناسبی برای مراقبت از پوست می باشد. آنها به عنوان بخشی از ترکیب با یک چربی سالم مانند آووکادو ، در رژیم کتوژنیک بسیار محبوب هستند و همچنین می توانند ماسک خوبی برای تقویت کلاژن در بدن ایجاد کنند.

اما آیا می دانید سفیده در واقع چیست؟ بله ، آنها مایع شفاف داخل تخم مرغ هستند. به آن مایع آلبومین  نیز گفته می شود. همانطور که میدانیم سفیده تخم مرغ در اطراف زرده تخمک بارور شده و بارور نشده تشکیل می شود و وظیفه مهمی در محافظت از زرده دارد و کار آن  تغذیه مناسب برای رشد جنین پس از بارور شدن است.در حالی که زرده تخم مرغ سرشار از چربی های سالم است ، سفیده تخم مرغ فاقد چربی است و مانند تغذیه تخم مرغ ، تغذیه سفیده تخم مرغ می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

آلبومین

آلبومین (سفیده تخم مرغ) بیشتر از پروتئین ساخته شده است. این ماده حاوی ویتامین های B و آویدین است که پروتئینی است که می تواند برخی از ویتامین های گروه B مانند بیوتین را به هم متصل کند و از این طریق از جذب آنها جلوگیری می کند. خوشبختانه ، بخش قابل توجهی از آویدین با گرم شدن طولانی مدت (از جمله پاستوریزاسیون) از بین می رود ، بنابراین از دست دادن مواد مغذی کاهش می یابد.

(آلبومین بیشتر آب و پروتئین است. ولی حاوی ماده آویدین است. از آنجا که گرما می تواند آویدین را از بین ببرد ، باید سفیده تخم مرغ پخته شود تا از، از بین رفتن مواد مغذی احتمالی جلوگیری شود.)

زرده

 

 

چربی زرده تخم مرغ شامل حدود 46٪ اسید اولئیک ، چربی غیر اشباع امگا 9 است ( که معمولاً در روغن زیتون یافت می شود)، 38٪ چربی اشباع و 16٪ چربی اشباع نشده (PUFA) می باشد.

نسبت PUFA به نحوه پرورش جوجه ها بستگی دارد. [1] از آنجا که اکثر مرغ ها از غلات غنی از امگا 6 تغذیه می کنند ، تخم مرغ موجود در سوپرمارکت محلی شما حاوی امگا 6 بسیار بیشتری نسبت به امگا 3 خواهد بود ، در حالی که مرغهایی که از چراگاه تغذیه می شوند یا با رژیم غذایی ویژه امگا 3 تغذیه می شوند نسبت PUFA متعادل تری خواهند داشت. [2]

اسید آلفا-لینولنیک (ALA) ، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزا هگزا انوئیک (DHA) از PUFA های امگا 3 هستند. در انسان ، ALA به EPA و DHA فعال تبدیل می شود ، اما این تبدیل بسیار کارآمد نیست و با افزایش سن کاهش می یابد ، بنابراین افزودن EPA و DHA به رژیم های غذایی مفید تر از افزودن ALA است. به بیشتر مرغ هایی که از رژیم غذایی امگا 3 استفاده می کنند ، ALA داده می شود. به تعداد کمتري از آنها روغن ماهي داده مي شود که حاوي EPA و DHA باشد زیرا طعم و بوی تخم مرغهایشان باعث محبوبیت کمتر آنها می شود.

 

 

(محتوای امگا 3 زرده را می توان با تغییر در رژیم غذایی مرغ از طریق چربی های اضافی امگا 3 به شکل ALA یا EPA + DHA افزایش داد. تخم مرغ های غنی شده با EPA + DHA (از طریق روغن ماهی) مفیدتر قلمداد می شوند ، اما طعم و بوی جزئی ماهی مانند آنها باعث محبوبیت کمتر آنها می شود.)

زرده ها همچنین دارای مقادیر زیادی کاروتنوئید (بیشتر لوتئین و زاگزانتین) هستند که توانایی افزایش غلظت کاروتنوئید را در پلاسما [3] و در بافتهای خاص مانند چشم دارند. [4] شاید مهمتر از همه ، زرده شامل غنی ترین منابع کولین است ، ماده مغذی ای که  بسیاری از فواید سلامتی را دارد. [5] اگرچه زرده دارای پروتئین کمتری نسبت به آلبومین است ، اما غلظت های بیشتری از اسید آمینه لوسین دارد.

(زرده بیشتر از اسیدهای چرب ، کلسترول و مواد مغذی محلول در چربی ساخته شده است. اگرچه پروتئین کمتری نسبت به آلبومین دارد ، اما حاوی غلظت های بیشتری از لوسین (اسید آمینه ضروری ) است.)

فواید سفیده تخم مرغ

غیر معمول نیست که کسی یک املت سفیده تخم مرغ سفارش می دهد. از لحاظ ذهنی ، زرده تخم مرغ به دلیل ایجاد مشکل در کلسترول ، بازخورد بدی داشته است. به دلیل این نگرانی ، انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند که میزان کلسترول تخم مرغ را تا 300 میلی گرم در روز نگه دارید. در نظر بگیرید که یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 213 میلی گرم کلسترول است.

سفیده تخم مرغ کالری بسیار کمی دارد ، کلسترول آن تقریباً صفر ، دارای پروتئین زیاد و اسیدهای آمینه ای است که بدن ما قادر به تولید آن نیست و این گزینه انتخابی عالی ای برای اکثر افراد است. با یک نگاه ، یک سفیده تخم مرغ بزرگ حدود 16 کالری ، 3.6 گرم پروتئین ، چربی صفر و مقدار زیادی سلنیوم دارد.

بنابراین سفیده بسیار جذاب است ، اما چه چیزی آنها را جذاب می کند؟ در صورت تهیه صحیح ، آنها نه تنها می توانند طعم خوشمزه ای داشته باشند ، بلکه تغذیه سفیده تخم مرغ سرشار از فایده است. به چه دلیل؟

1. کاهش خطر ابتلا به بیماری های تصلب شرایین

اگر کلسترول چیزی است که پزشک از شما خواسته است آن را کنترل کنید ، پس سفیده  تخم مرغ مناسب شماست. فاقد کلسترول است اما همچنان دارای مزایایی است. بیان این نکته لارم است که یک تخم مرغ کامل حاوی مقدار کلسترول کامل است که برای یک روز توصیه می شود. اگر با شرایطی مانند دیابت ، بیماری قلبی یا فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنید ، توصیه می شود که میزان کلسترول روزانه خود را تا 200 میلی گرم یا کمتر نگه دارید -همانطور که گفتیم یک زرده تخم مرغ حاوی 213 میلی گرم کلسترول است.

درمطالعه ای، 88 مرد بزرگسال برای مدت هشت هفته سفیده تخم مرغ را مصرف کردند. با جمع آوری نمونه های خون مشخص شد که میزان کلسترول کاهش قابل توجهی دارد. بنابراین ، مصرف سفیده تخم مرغ در مقایسه با تخم مرغ کامل می تواند راهی عالی برای کاهش خطرات بیماری های تصلب شرایین باشد. [89]

2. کمک به بارداری سالم

یک سفیده تخم مرغ نزدیک به چهار گرم پروتئین را تأمین می کند.رویان انسان نیز در دوران رشد و بعد از آن به بهترین تغذیه نیاز دارد.

مطالعه ای در بررسی های سیستماتیک، ارزیابی خود را از مطالعه ای که به منظور درک اهمیت تغذیه مناسب برای زنان باردار انجام شده است ، به اشتراک گذاشت. این مطالعه نشان داد که از بین زنانی که پروتئین بیشتری در دوران بارداری مصرف می کنند ، تعداد نوزادانی کمتر، با وزن کم به دنیا می آید و همچنین انرژی بیشتری در زنان وجود دارد. در نهایت ، یک رژیم غذایی متعادل ، از جمله پروتئین سفیده تخم مرغ ، ممکن است به ارائه این نتیجه کمک کند.

3. افزایش حس سیری

مطالعاتی انجام شد تا مشخص شود آیا داشتن پروتئین در زمان صبحانه به کاهش گرسنگی و مصرف ان در میان وعده به کاهش چاقی کمک می کند. هدف از این مطالعه خاص ارزیابی اثرات صرف صبحانه بود ( چیزی که در دختران نوجوان رایج است). این مطالعه نشان داد که با نوشیدن صبحانه ای با پروتئین بالا ، نوجوانان احساس سیری بیشتری می کنند و در نتیجه میان وعده های کمتری دارند و رژیم های غذایی بسیار بهتری دارند. [90]

4. عضله بیشتر

در حالی که خوردن پروتئین بیشتر، باعث ایجاد عضلات قوی تر نمی شود ولی پروتئین مناسب در زمان مناسب آن را ایجاد می کند. بدن به اسیدهای آمینه ضروری احتیاج دارد که فقط از طریق گوشت ها و لبنیات یا ترکیبی از منابع گیاهی مانند لوبیا و برنج بدست می آید. گلایسین یک نمونه ای از آن است و یک سفید تخم مرغ حاوی 1721 میلی گرم گلایسین است.

وقتی پروتئین مناسب را در زمان مناسب مصرف می کنید ، قدرت می گیرید زیرا عضلات به آنچه برای ترمیم و بازسازی نیاز دارند ، می رسند. به عنوان مثال ، اگر ورزشکار هستید و یک تمرین سخت انجام می دهید ، این تمرین باعث ایجاد فشار روی عضلات می شود. با مصرف یک پروتئین کامل در عرض 30 دقیقه پس از آن تمرین ، می توانید به سرعت ترمیم بافت عضلانی کمک کرده و در نتیجه با عضلات قوی تری برای تمرین بعدی آماده شوید.

 افرادی که کم تحرک ترند، برای انجام عملکردهای روزمره بدون آسیب ، ساخت سیستم ایمنی بدن و حفظ اکسیژن در گلبول های قرمز خون خود به پروتئین نیاز دارند. مصرف متعادل پروتئین سالم ، مانند سفیده تخم مرغ ، کربوهیدرات و چربی ، بهترین انتخاب برای همه است.

5-  جایگزین شکر

مدتی است که شکر یکی از موضوعات داغ است. اگر تعادل میزان مصرف قند شما بخشی از رژیم شما است ، افزودن سفیده به رژیم غذایی ممکن است یک انتخاب عالی باشد. مقدار زیاد قند باعث مشکلات بی شماری از بیماری های قلبی ، بیماری کبدی ، چاقی ، سندرم روده و کم شدن متابولیسم می شود. سفیده ممکن است گزینه مناسب برای کنترل بیش از حد قند باشد زیرا حاوی قند نیست.

یک مطالعه با تمرکز بر چاقی در کودکان مشخص شد که انتخاب مواد غذایی نقش مهمی در چاقی دارد. البته ، جای تعجب نیست ، اما انجام این تغییر اغلب یک چالش است. گنجاندن سفیده می تواند با کاهش مصرف قند ، تأمین ویتامین ها و مواد معدنی ، احساس سیری بیشتر و تأمین منبع پروتئینی سالم ، به شما کمک کند که همه اینها به کاهش چاقی کودکان و بزرگسالان کمک می کند. [91]

6.  تعدیل سطح الکترولیت

پتاسیم از نظر کمک به داشتن الکترولیت کافی در بدن ، مشابه سدیم است که عملکرد طبیعی عضله را تشویق می کند ، به جلوگیری از سکته مغزی کمک می کند و قلب سالم را حفظ می کند. علاوه بر این ، الکترولیت ها با تعادل مایعات اطراف و درون آنها ، از سلولهای بدن محافظت می کنند ، که به شما در کنترل فشار خون  کمک می کند (به ویژه در مورد سدیم بیش از حد).

بنابراین چگونه تغذیه سفیده تخم مرغ در الکترولیت ها نقش دارد؟ الکترولیت ها از پتاسیم سرچشمه می گیرند و اتفاقاً سفیده تخم مرغ مقدار کمی از آن را دارد  (حدود 54 میلی گرم). اگرچه شما به چیزی بیش از این نیاز دارید ، اما سفیده هنوز یک گزینه عالی است.

7. سلامت پوست

تخم مرغ ها حاوی کلاژن در غشا ، درست در داخل پوسته ، هستند و همچنین همراه با پروتئین های مفید موجود در سفید تخم مرغ ، می تواند ماسک صورت شگفت انگیزی باشد.

مطالعه ای برای ارزیابی مزایای اثر هیدرولیز پوسته تخم مرغ بر چروک ، محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش و رطوبت در مواد آرایشی انجام شد. این مطالعه نگاهی به سطح اسید هیالورونیک و تولید کلاژن داشت. نتایج نشان داد که کلاژن و پروتئین موجود در تغذیه سفیده تخم مرغ به کاهش چین و چروک های ناشی از آفتاب کمک می کند. [92]

حقایق تغذیه ای سفیده تخم مرغ:

یک سفیده تخم مرغ بزرگ (33 گرم) حاوی حدود:

15.8 کالری

0.2 گرم کربوهیدرات

3.6 گرم پروتئین

0.1 گرم چربی

0.1 میلی گرم ریبوفلاوین

6.6 میکروگرم سلنیوم

8/53 میلی گرم پتاسیم

0.1 میلی گرم اسید پانتوتنیک 

3.6 میلی گرم منیزیم

سفیده تخم مرغ  در مقابل زرده تخم مرغ

حال بیایید تفاوت های سفیده و زرده را بررسی کنیم. البته رنگ، اولین تفاوت آشکار است. به یاد داشته باشید که سفیده تخم مرغ وظیفه محافظت از زرده را دارد. آلبومین نام رسمی سفیده تخم مرغ است و ابری مانند است. این شکل ابری از دی اکسیدکربن ناشی می شود و با افزایش سن تخم مرغ ، دی اکسید کربن با شفافیت بیشتر از تخم خارج می شود. بنابراین هرچه ابری تر ، تازه تر.

آلبومین دارای چهار لایه متناوب ضخیم و نازک است. لایه ضخیم داخلی آن را سفیده شالازیفر می نامند. تخم مرغهای جوان لایه های ضخیم را حفظ می کنند ، اما تخم مرغهای قدیمی تر شروع به نازک شدن می کنند. هنگامی که تخم مرغ های تازه را درون ظرف  می شکافید به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید.

از نظر تغذیه ای ، هم سفیده و هم زرده تخم مرغ دارای پروتئین هستند. با این حال ، سفیده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به زرده است.

یک سفیده تخم مرغ بزرگ دارای 3.6 گرم پروتئین است در حالی که زرده تخم مرغ حاوی حدود 2.7 گرم پروتئین است که توسط بانک اطلاعات ملی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش شده است.

به طور کلی ، تخم مرغ ا دارای  اسید آمینه های متعددی است ، از جمله هیستیدین ، ایزولوسین ، لوسین ، لیزین ، متیونین ، فنیل آلانین ، ترئونین ، تریپتوفان و والین و.... در حقیقت ، این بسیار شگفت آور است. درحالی که تخم مرغ اغلب دارای ساختار کامل پروتئین است ، اما اگربه دلایلی نگران کلسترول باشید ، انتخاب سفیده تخم مرغ بهترین گزینه است و همچنان پروتئین کافی برای شما فراهم می کند.

سفیده تخم مرغ منبع پتاسیم ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، منیزیم و سدیم است. زرده حاوی B6 و B12 ، اسید فولیک ، اسید پانتوتنیک و تیامین ، فسفر  و ویتامین های A ، D ، E و   K  است. همچنین مقداری کلسیم ، مس  ، منگنز ، فسفر ، سلنیوم ، آهن و روی را میتوان در زرده یافت.

سفیده به دلیل ظاهر کف مانند و خاصیت اتصال ، حتی در کوکتل ها محبوب بوده است.

نحوه استفاده از سفیده تخم مرغ (دستور العمل ها)

سفیده ممکن است از نظر تغذیه با زرده متفاوت باشد ، اما از نظر ساختار نیز تفاوت زیادی دارد. نمی توانید یک خامه را با زرده درست کنید. زرده چربی زیادی دارد و چربی پیوندهای پروتئینی را می شکند. از سفیده معمولاً در آشپزخانه به عنوان کف استفاده می شود. این به این دلیل است که سفیده می تواند هنگام هم زدن، زیادترین کف را داشته باشد ( حدود هشت برابر بیشتر از حالت اولیه).

برای اینکه کمی فنی تر بدانید ، زدن سفیده تخم مرغ خام حباب های هوا را درپروتئین -آب سفیده قرار می دهد. وقتی این کار را انجام می دهید یا آن را گرم می کنید ، پروتئین تخم مرغ یا اسیدهای آمینه آزاد می شود. از آنجا که برخی از اسیدهای آمینه آب را دوست دارند و برخی دیگر ندارند ، باعث ایجاد تقارن در مواد می شود. مانند ترکیبی از حباب های هوا و آب است که در مجاورت هم قرار میگیرند. اگربه درستی انجام شود ، پس از گرم شدن جامد می شود.

خطرات و عوارض جانبی

در بیشتر موارد ، سفیده تخم مرغ ایمن است ، اما عوارض جانبی کمی وجود دارد که باید بدانید. بیوتین یا B7 به دلیل مصرف بیش از حد تخم مرغ می تواند تخلیه شود. کمبود بیوتین ممکن است باعث اختلالات پوستی در نوزادان و درماتیت سبورئیک در بزرگسالان شود. در صورت کمبود بیش از حد ، می توانید ریزش مو ، تشنج ، از دست دادن هماهنگی عضلانی و تون عضلانی و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. در صورت مشکوک بودن به این علائم به پزشک مراجعه کنید.

سالمونلا یک نگرانی شایع در سفیده تخم مرغ خام است ، اما به طور معمول اگر به مدت کافی پخته شود ، از بین می رود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود 1 میلیون بیماری ناشی از مسمومیت با سالمونلا در ایالات متحده تحت درمان قرار گرفته که حدود 19000 مورد بستری در بیمارستان و 380 مورد مرگ است. توجه داشته باشید که منابع مختلفی از مسمومیت سالمونلا از سبزیجات به دامها وجود دارد ، نه فقط تخم مرغ خام.

کلاژن تخم مرغ برای مفاصل و پوست شما مفید است

کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان و یکی از حیاتی ترین پروتئین های بدن است  و به پوست ما قدرت و قابلیت ارتجاعی می بخشد. علاوه بر پوست ، کلاژن معمولاً در استخوان ها ، عضلات و تاندون ها نیز یافت می شود. یکی از منابع غذایی عالی پروتئین کلاژن، تخم مرغ است و کلاژن تخم مرغ سرشار از فواید سلامتی است.

چرا کلاژن مهم است؟ با افزایش سن ، تولید کلاژن به طور طبیعی شروع به کند شدن می کند. به لطف کاهش کلاژن ، دچار افتادگی پوست ، چین و چروک و ضعف غضروف مفاصل می شویم. سایر مواردی که تولید کلاژن را کاهش می دهد شامل رژیم غذایی با قند بالا ، مصرف بیش از حد الکل ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و سیگار کشیدن است.

پروتئین تخم مرغ دقیقاً مخلوطی از آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز انسان برای ساختن بافت را داراست که به طور کلی حاوی 18 اسید آمینه است. [93] بسیاری از غذاهای سالم تولید کلاژن را تقویت می کنند ، اما منابع واقعی کلاژن در غذا کم است ، اما من خبر خوبی دارم - تخم مرغ ها کلاژن دارند! تحقیقات نشان داده است که کلاژن هم در غشای پوسته و هم در زرده تخم مرغ یافت می شود. در واقع ، فواید کلاژن تخم مرغ برای سلامتی چشمگیر است.

کلاژن تخم مرغ چیست؟

 

وقتی صحبت از منابع اصلی کلاژن می شود ، تخم مرغها قطعاً در این لیست قرار می گیرند. تخم مرغها غشای داخلی و خارجی دارند که بین پوسته تخم مرغ و سفیده تخم مرغ است. این دو غشای پروتئینی شفاف دفاع کارآمد در برابر حمله باکتریایی را فراهم می کند. مطالعات نشان داده است که کلاژن در غشای پوسته تخم مرغ وجود دارد.

به طور خاص ، مواد مشابه کلاژن های نوع I و V در دو لایه غشا ، غشای ضخیم خارجی و غشای داخلی نازک تشخیص داده شده است. کلاژن در زرده تخم مرغ نیز یافت می شود. [94]

انواع مختلفی از کلاژن در سراسر بدن یافت می شود. کلاژن نوع I یک نوع کلاژن بسیار قوی است و بیشترین مقدار آن در بدن وجود دارد. نوع I در بافت اسکار ، پوست ، تاندون ها ، دیواره شریان ها و استخوان ها دیده می شود. همچنین در پاسخ به آسیب سنتز شده است. بیش از 90 درصد کلاژن در بدن از نوع I است. نوع دیگر کلاژن موجود در تخم مرغ ها ، نوع V ، نیز برای بدن انسان مهم است که در مو ، سطح سلول و جفت یافت می شود.

از آنجایی که پختن تخم مرغ غشای آن را تخریب می کند ، مکمل کلاژن تخم مرغ بهترین و آسان ترین راه برای به دست آوردن کلاژن است که به طور طبیعی در تخم مرغ وجود دارد.

تغذیه

ارزش غذایی مکمل های کلاژن تخم مرغ متفاوت خواهد بود ، اما تقریباً هر مکمل کلاژن با کیفیت بالا سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین خواهد بود.

کلاژن خود پروتئینی است که از اسیدهای آمینه شامل گلایسین ، پرولین ، گلوتامین ، هیدروکسی پرولین و آرژنین تشکیل شده است. اینها آمینو اسیدهایی هستند که در شرایط عادی توسط بدن تولید می شوند. با این حال ، وقتی بیمار هستید یا استرس دارید، بدن شما قادر به تولید اندازه کافی از این اسیدهای آمینه نیست. بدن برای تأمین مقدار کافی نیاز به استفاده از منابع خارجی مانند رژیم غذایی و مکمل های غذایی (مانند کلاژن تخم مرغ) دارد.

تخم مرغ به طور طبیعی حاوی کلاژن است و همچنین حاوی مواد مغذی تقویت کننده کلاژن مانند ویتامین های گروه B ، ویتامین E ، اسیدهای آمینه و گوگرد است. اگر ترجیح می دهید سطح کلاژن خود را با یک تخم مرغ بالا ببرید ، خوب است بدانید که یک تخم مرغ بزرگ ، آب پز و 50 گرم پخته شده بسیار مغذی است (78 کالری)

و حاوی حدود:

0.6 گرم کربوهیدرات

6.3 گرم پروتئین

5.3 گرم چربی

186 میلی گرم کلسترول

15.4 میکروگرم سلنیوم

0.3 میلی گرم ریبوفلاوین

44 IU ویتامین D

0.6 میکروگرم ویتامین B12

86 میلی گرم فسفر

293 IU ویتامین A

22 میکروگرم فولات

فواید سلامتی

1.کمک به مفاصل واختلالات همبند

غشاهای پوسته تخم مرغ سرشار از مواد مغذی مشابه انواع کلاژن I و V ، سولفات گلوکوزامین ، سولفات کندرویتین ، اسید هیالورونیک ، گلیکوزآمینو گلیکان ها و اسیدهای آمینه است. اینها برای سلامت  مفصل و بافت پیوندی بسیار مفید هستند. محتوای بالای کلاژن در غشای تخم مرغ ، آن را به ویژه در درمان بیماری های بافت همبند ویژه می کند.[95] کلاژن در واقع رشته های باریک و بهم فشرده شده را تشکیل می دهد که تاندون ها و رباط ها را تشکیل می دهند.

یک مطالعه ، غشای طبیعی تخم مرغ و یک مکمل غذایی کلاژن تخم مرغ را بررسی کرد. دو مطالعه بالینی انسانی برای تعیین اثربخشی و ایمنی  به عنوان درمانی برای درد و انعطاف ناپذیری مرتبط با اختلالات مفصل و بافت همبند انجام شد. آنها دریافتند که 500 میلی گرم  یک بار در روز به طور قابل توجهی درد را کاهش می دهد ، هم به سرعت (هفت روز) و هم به طور مداوم (30 روز). [96]

2. بهبود کیفیت پوست و کاهش چین و چروک ها

کلاژن برای پوستی سالم و جوان تر کاملاً ضروری است. یک مطالعه در سال 2015 غشاهای پوسته تخم مرغ را برای استفاده در لوازم آرایشی مورد بررسی قرار داد. به طور خاص ، آنها توانایی هیدرولیز غشای پوسته تخم مرغ را برای محافظت از پوست در برابر چین و چروک ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و از دست دادن رطوبت بررسی کردند. برای تعیین اینکه آیا می توان از غشاهای پوسته تخم مرغ به عنوان مواد آرایشی کاربردی استفاده کرد یا خیر ، محققان سطح اسید هیالورونیک و تولید کلاژن را  بررسی کردند.

نتایج نشان داد که غشاهای پوسته تخم مرغ اثرات برجسته ای در مهار پیری پوست دارند که شامل توانایی آنها در کاهش چین و چروک ناشی از اشعه UV-B است. به طور کلی ، تحقیقات نشان می دهد که غشای پوسته تخم مرغ قطعاً یک انتخاب عالی برای محصولات زیبایی طبیعی است. [97]

3. افزایش دامنه حرکت

تحقیق منتشر شده در ژورنال مواد غذایی دارویی در سال 2015 ، اثرات  چهار هفته مصرف کلاژن تخم مرغ را بر عملکرد مفصل ، در یک جمعیت سالم و جمعیت دیگر که دچار درد مزمن هستند ، بررسی کرد. این مطالعه به صورت تصادفی ، دوسوکور و کنترل شده با دارونما انجام شد.

در مقایسه با  افرادی که دارونما مصرف می کردند ، در دامنه حرکتی دهانه رحم و زانو بهبود قابل توجهی وجود داشت. بهبودهای بسیار چشمگیری در دامنه حرکت نیز در گردن و شانه دیده شد. [98]

4. کاهش درد

شایع ترین شکل ورم مفاصل، آرتروز است.آرتروز هنگامی اتفاق می افتد که غضروف محافظ انتهای استخوان های شما به مرور فرسوده می شود و معمولاً مفاصل دست ، زانو ، لگن و ستون فقرات را درگیر می کند.

نشان داده شده است که مکمل های غشای پوسته حاوی کلاژن تخم مرغ باعث کاهش درد آرتروز و سفتی مفاصل ناشی از آرتروز زانو می شوند. یک مطالعه دوسوکور ، تصادفی و کنترل شده با دارونما ، یک مکمل کلاژن تخم مرغ را با دوز 500 میلی گرم در روز به افراد داد.

نتایج نشان داد که این یک گزینه موثر و ایمن برای درمان درد و سفتی مرتبط با آرتروز زانو است - و کلاژن تخم مرغ باید بخشی از یک رژیم آرتروز باشد. درد و سفتی مفصل در مقایسه با دارونما در 10 ، 30 و 60 روز به طور قابل توجهی کاهش یافت.  [99

کلاژن تخم مرغ حتی می تواند برای درد ناشی از ورزش طبیعی مفید باشد. در زنان سالم یائسه ، مکمل کلاژن تخم مرغ ، باعث بهبودی درد در ورزش ، سفتی و ناراحتی مفصلی در طی چهار روز شد. [100]

5. بهبود هضم

پرولین و گلایسین دو اسید آمینه موجود در کلاژن تخم مرغ هستند که نقش اصلی درعملکرد بدن شما دارند. این دو اسید آمینه در واقع به بازسازی بافتی که دستگاه گوارش را پوشانده است کمک می کنند. با بازسازی این بافت حیاتی ، گلایسین و پرولین به حفظ ذرات غذا و باکتری ها در داخل روده کمک می کند ، اجازه نمی دهد ذرات را به جریان خون منتقل می کند و در آنجا التهاب ایجاد کند.

ثابت شده است که گلایسین از آسیب روده در اثر کولیت ( یک واکنش التهابی در روده بزرگ) محافظت می کند. [101] به لطف گلایسین و پرولین ، کلاژن تخم مرغ می تواند به محافظت از روده و به نوبه خود  کل بدن ،از التهاب جلوگیری کند.

حقایق

تخم مرغها دو غشا دارند که هر دو حاوی کلاژن هستند.همچنین از نظر علمی زرده تخم مرغ حاوی کلاژن است.

تخم مرغ حاوی دو نوع کلاژن است: نوع I و نوع V.

تخم مرغها و کلاژن آنها حدود 24 تا 26 ساعت طول می کشد تا تشکیل شود.

با بزرگ شدن مرغ ، تخم مرغهای بزرگتری تولید می کند ، که به معنای مقدار بیشتری کلاژن در هر تخم مرغ است!

استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسک صورت برای افزایش سطح کلاژن در پوست ، یک روش درمانی طبیعی است. مکمل های کلاژن تخم مرغ معمولاً نباید در یخچال نگهداری شوند (فقط دور از گرما و رطوبت نگهداری شوند) ، اما همیشه تخم مرغ های خود را در یخچال قرار دهید!

عوارض جانبی

البته اگر حساسیت به تخم مرغ دارید کلاژن تخم مرغ را به هیچ وجه مصرف نکنید. علائم آلرژی به تخم مرغ / کلاژن تخم مرغ عبارتند از:

التهاب پوست یا کهیر (شایع ترین)

شکایات گوارشی مانند حالت تهوع یا استفراغ

گرفتگی بینی ، آبریزش بینی و عطسه

خس خس سینه ، سرفه ، تنگی قفسه سینه یا تنگی نفس

اگر اندکی پس از خوردن کلاژن تخم مرغ یا یک محصول حاوی تخم مرغ علائم آلرژی غذایی داشتید، خوب است که به پزشک خود مراجعه کنید. شدت واکنش های حساسیت به تخم مرغ در هر بار بروز می تواند متفاوت باشد ، بنابراین حتی اگر واکنش گذشته خفیف باشد ، واکنش بعدی می تواند جدی تر باشد. در صورت امکان ، هنگام بروز واکنش آلرژیک به پزشک مراجعه کنید زیرا این امر در تشخیص کمک می کند.

برای هرگونه واکنش آلرژیک جدی ، بلافاصله به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

سلامت قلب

کلسترول

کلسترول ماده ای چربی مانند است که در تمام سلول های ما وجود دارد. عملکردهای  متفاوتی دارد از جمله تأمین مواد اولیه پرگننولون وهمچنین  بسیاری هورمونهای دیگر نیزاز آن مشتق می شود: مانند کورتیزول ، DHEA ، تستوسترون و ...

کلسترول توسط دو نوع حامل ساخته شده از چربی، در داخل و پروتئین ، در خارج ، در بدن حمل می شود: لیپوپروتئین های کم چگالی (LDL ، که اغلب "کلسترول بد" نامیده می شود) و لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL ، که اغلب " کلسترول خوب " نامیده می شود)

سطح کلسترول  با آزمایش های معمولی خون اندازه گیری می شود ، هم کلسترولی که بدن تولید میکند و هم کلسترولی که مصرف میکنیم.  (اکثر افراد کلسترول بیشتری از میزان مصرف خود تولید می کنند).

کلسترول می تواند سنگدانه های بلوری کوچکی را تشکیل دهد که در پلاک های تصلب شرایین یافت می شود. [6] سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها می توانند آن بلورها را بگیرند ، بنابراین فاکتور التهاب NLRP3 را فعال می کنند. [7] ، نشان داده شده که کریستال های دیگری مانند سیلیس [8] و اسید اوریک [9]  باعث فعال شدن التهاب عضلانی می شوند.

فعال سازی فاکتورهای التهابی باعث آزاد شدن تعدادی از سایتوکاین های پیش التهاب ، از جمله IL-1beta و IL-18 می شود ، که به نظر می رسد برای بهبود تصلب شرایین حیاتی هستند. [10]

( امکان ایجاد بلورهایی برای کلسترول وجود دارد که می توانند باعث پاسخ التهابی شوند که ممکن است باعث تصلب شرایین شود.) 

بیماری های قلبی عروقی

مطالعات مشاهده ای در افراد میانسال ژاپنی [11] و در افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای داشتند [12] هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و خطر بیماری های قلبی عروقی نشان نداد. یک مطالعه مشاهده ای دیگر هیچ افزایشی در خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر در افراد مصرف کننده 1 تا 6 تخم مرغ در هفته نشان نداد [13] [14] در حالی که به نظر می رسد "بیشتر از 6 تخم مرغ در هفته"  در بیماران دیابتی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد. [13]

نتایج مشابهی در یک مطالعه مشاهده ای در بیماران دیابتی یافت شد که مصرف یک تخم مرغ در هفته و عدم مصرف تخم مرغ را مقایسه کرد. [15] مطالعه دیگر هیچ ارتباطی را بین مصرف تخم مرغ و بیماری های قلبی عروقی نشان نداد ، اما ارتباط قوی تری در دیابتی ها بین مصرف تخم مرغ و افزایش مرگ و میر یافت.

(مطالعات مشاهده ای که در مورد مصرف تخم مرغ به طور خاص (و نه به طور کلی کلسترول رژیم غذایی) مشاهده شده است ، مشخص نکرده است که این ماده غذایی با هر نوع بیماری قلبی عروقی همراه است ، مگر اینکه در بیماران دیابتی باشد.)

 

 

 

اگرچه شواهد مشاهده ای ممکن است ارتباط بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی در بیماران دیابتی را نشان دهد ، اما آزمایش های کنترل شده تصادفی چنین پیوندی را پیدا نکرده اند:

در یک مطالعه 3 ماهه ، 140 نفر مبتلا به دیابت یا پری دیابت به طور تصادفی  انتخاب شدند.  مصرف 2 تخم مرغ شش بار در هفته یا 2 یا تعداد کمتری تخم مرغ برای کل هفته داشتند. هیچ تفاوتی در سطح HDL ، LDL ، تری گلیسیرید یا کنترل قند خون مشاهده نشد. [17]

در یک مطالعه متقاطع تصادفی 5 هفته ای ، 29 نفر با دیابت نوع 2 در وعده صبحانه یا 1 تخم مرغ با سبزیجات و نان یا نصف فنجان بلغور جو دوسر با شیر مصرف کردند. هیچ تفاوتی در گلوکز پلاسما ، حساسیت به انسولین ، فشار خون ، مارکرهای التهابی یا چربی های پلاسما بین دوره تخم مرغ و بلغور جو دوسر مشاهده نشد. [18]

در یک مطالعه 12 هفته ای ، 37 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک تحت یک رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات قرار گرفتند و سپس بین دو گروه به طور تصادفی انتخاب شدند: یک گروه روزانه 3 تخم مرغ کامل و گروه دیگر 3 آلبومین مصرف کردند. هر دو گروه وزن کم کردند و بهبودی در حساسیت انسولین و مشخصات چربی آنها مشاهده شد ، اما گروه تخم مرغ کامل از برخی جنبه ها بهبود بیشتری در پروفایل های چربی داشتند: آنها دارای HDL ، VLDL کمتر و  LDL و HDL بهتر از گروه آلبومین داشتند. [19] همچنین بهبود بیشتری در مارکرهای التهاب در گروه تخم مرغ کامل نسبت به گروه آلبومین یافت شد. [20]

به طور مشابه ، یک آزمایش کنترل شده از بیماران مبتلا به چربی خون که تخم مرغ مصرف می کنند (نسبت به سایر منابع غذایی کلسترول و چربی) هیچ اثر منفی با مصرف تخم مرغ ندارد ، اگرچه جایگزینی تخم مرغ با پروتئین تخم مرغ مفید به نظر می رسد. [21]

هنگامی که تخم مرغ به رژیم غذایی دانشجویان اضافه شد ، تغییری در ریسک فاکتورها در آنها مشاهده نشد. این دانشجویان به طور تصادفی برای خوردن صبحانه با 2 تخم مرغ یا عدم مصرف تخم مرغ پنج بار در هفته و به مدت 14 هفته انتخاب شدند. به آنها اجازه داده شد هرچه بخواهند بخورند ، اگرچه افراد گروه "بدون تخم مرغ" تشویق شدند که به هیچ وجه تخم مرغ نخورند. در پایان مطالعه ، هر دو گروه وزن پیدا کرده و از مشخصات چربی خون بدتری برخوردار بودند ، و تفاوت معنی داری بین گروهها وجود نداشت. [22]

(در آزمایش های کنترل شده ، چه در افراد سالم و چه در افرادی که از دیابت یا چربی خون رنج می برند ، مصرف تخم مرغ با افزایش نشانگرهای خطر برای سلامت قلب و عروق ، حساسیت به انسولین یا گلوکز خون ارتباطی ندارد.)

دیابت

شواهد مشاهده ای ممکن است ارتباط بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی در بیماران دیابتی را نشان دهد. شواهد مشاهده ای همچنین ممکن است ارتباط بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به دیابت را نشان دهد. در یک مطالعه ، به نظر نمی رسد تخم مرغ در رژیم غذایی با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط باشد [23] ، اما سایر مطالعات نشان داد که ، بین سابقه خانوادگی دیابت و نشانگرهای زیستی پایه برای بیماری ها (مانند تری گلیسیریدهای پلاسما) یک ارتباط مثبت وجود دارد. [24] [25] [26] سرانجام ، دو مطالعه ارتباط قوی تری را در زنان نسبت به مردان گزارش کردند .[26]  [24 ]

اگر فقط به شواهد مشاهده نگاه کنید ، به نظر می رسد ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد.

 آیا خوردن مقدار زیادی تخم مرغ برای افراد دیابتی بی خطر است؟

تخم مرغ ، به ویژه در میان ورزشکاران ، یک منبع پروتئینی فوق العاده محبوب است وهمچنین حاوی انبوهی از مواد مغذی است که ممکن است با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مانند ال آرژنین [71] و فولات در ارتباط باشد.

با این حال ، هنوز سوالاتی وجود دارد که آیا رژیم های غذایی با تخم مرغ مفید هستند یا خیر. در حالی که بسیاری از دستورالعمل های رژیم غذایی در کشورهای مختلف ، مصرف تخم مرغ های مختلف را پیشنهاد می کنند (همانطور که در شکل  مشاهده می شود) ، به آنهایی که به طور منظم تخم مرغ مصرف می کنند ، هشدار می دهند.

 برخی مطالعات حاکی از آن است که کولین موجود در تخم مرغ ، به طور خاص محصول جانبی متابولیکی تجزیه کولین باکتریایی ، می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد [72] ، اما این یافته بحث برانگیز است. در حمایت از این یافته ها ، مصرف زیاد تخم مرغ با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی [73] در افراد مبتلا به دیابت نوع II ارتباط دارد.

با این حال ، شواهد این رابطه عمدتا مشاهده ای است و ممکن است تحت تأثیر تخم مرغهای موجود در آن زمان قرار داشته باشد. برای رسیدگی به این مسائل ، محققان ،این مطالعه آینده نگر تصادفی را در تلاش برای ارزیابی اینکه تخم مرغها دارای اثرات منفی قلبی عروقی بر افراد دیابتی هستند ، انجام دادند.

اگرچه به طور کلی برای جمعیت عمومی سالم در نظر گرفته می شود ، اما کاملاً مشخص نیست که آیا مصرف زیاد تخم مرغ برای افراد دیابتی بی خطر است. این مطالعه سعی داشت تا روشن کند خوردن مقدار زیادی تخم مرغ برای بیماران دیابتی مشکلی ندارد.

دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده توصیه هایی را برای مصرف تخم مرغ ارائه نمی دهد و تأیید می کند که کلسترول رژیم غذایی (حدود 200 میلی گرم در یک تخم مرغ بزرگ)  مورد نگرانی نیست. به همین ترتیب ، انجمن دیابت آمریکا تخم مرغ کامل را به عنوان منبع قابل قبول پروتئین در رژیم غذایی بدون هیچ گونه توصیه آشکاری برای میزان مصرف ذکر کرده است. با این حال ، Healthline و شورای دیابت اظهار دارند که مصرف تخم مرغ باید به حدود سه تخم مرغ در هفته محدود شود.

آیا خوردن بیش از سه تخم مرغ در هفته هنگامی که به دیابت نوع II مبتلا هستید ، می تواند باعث خطر سلامتی باشد؟

یک مطالعه مشاهده ای اخیر [74] در پی بیش از 9000 بزرگسال کره ای گزارش داده است که ارتباط معنی داری بین مصرف تخم مرغ و افزایش خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع II وجود دارد - 2.8 برابر خطر بیشتر در میان افرادی که حدود چهار تخم مرغ در هفته می خورند در مقایسه با کسانی که هیچ تخم مرغی نمی خوردند. از طرف دیگر ، مطالعه دیگری [75] هیچ ارتباط معناداری بین بیماری قلبی و مصرف تخم مرغ در بیش از 7000 شرکت کننده گزارش نکرد ، صرف نظر از اینکه یک شرکت کننده به دیابت مبتلا باشد یا خیر.

یک متاآنالیز [76] از پنج مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که خوردن بیش از یک تخم مرغ در هفته با افزایش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در میان افراد دیابتی در مقایسه با مصرف کمتر از یک تخم مرغ در هفته همراه است. با این حال ، یک بررسی سیستماتیک بعدی [77] نشان داد که این مطالعات به اندازه کافی برای متغیرهای دیگر، مانند سایر اجزای رژیم ، تنظیم نشده اند.

مدت ها پیش ، در یک مسئله ، ما یافته های اولیه [78] را از مطالعه دیابت و تخم مرغ (DIABEGG) ، که چگونگی خوردن دو تخم مرغ در روز ( شش روز در هفته ) را بررسی می کند ، تجزیه و تحلیل کردیم. ، تحت تأثیر لیپیدهای خون ، کنترل گلیسمی ، التهاب و ترکیب بدن در طی یک مطالعه سه ماهه در افراد مبتلا به دیابت نوع II و پیش دیابت. خوردن تخم مرغ تاثیری در نتیجه نداشت ، یافته ای که در سایر آزمایشات کنترل شده تصادفی نیز به اشتراک گذاشته شده است [79].

با این حال ، آزمایشات کنترل شده ای که تأثیرات تخم مرغ را در افراد مبتلا به دیابت بر روی سلامتی بررسی می کنند ، نسبتاً کوتاه هستند و بیش از چند ماه طول نمی کشد. حداقل ، تا الان آخرین مطالعه بررسی DIABEGG است که تغییرات فاکتورهای بیماری قلبی را در طول یک سال بررسی می کند و این طولانی ترین آزمایش برای بررسی اثرات مصرف تخم مرغ در افراد مبتلا به دیابت نوع II است.

دستورالعمل های مربوط به مصرف تخم مرغ در افراد دیابتی نوع II متفاوت است ، برخی  می گویند مصرف آنها را به حدود سه عدد در هفته محدود کنند.

کاهش وزن

جمعیت سالم

در یک مطالعه 14 هفته ای ، دانشجویان سالم دانشگاه به طور تصادفی انتخاب شدند که یا 2 تخم مرغ 5 بار در هفته مصرف کردند و یا هیچ تخم مرغی مصرف نکردند و وزن آنها به اندازه مساوی افزایش یافت.

دیابتی ها

در یک مطالعه 12 هفته ای ، دو گروه از بیماران دیابتی که از چاقی رنج می بردند رژیم لاغری را شروع کردند. یک گروه روزانه 2 تخم مرغ خوردند. گروه دیگر، تخم مرغی مصرف نکردند. هر دو گروه کاهش مساوی LDL و کلسترول تام را مشاهده کردند ، اما گروه تخم مرغ از افزایش بیشتری HDL برخوردار بودند. هیچ تفاوتی در فشار خون یا گلوکز خون بین گروه ها وجود نداشت ، اما کاهش انسولین ناشتا با کاهش وزن در گروه تخم مرغ کمتر بود. [27]

در یک مطالعه متقاطع تصادفی 5 هفته ای ، 29 نفر با دیابت نوع 2 در وعده صبحانه یا 1 تخم مرغ با سبزیجات و نان یا نصف فنجان بلغور جو دوسر با شیر مصرف کردند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، هیچ تفاوتی در گلوکز پلاسما ، حساسیت به انسولین ، فشار خون ، مارکرهای التهابی یا چربی های پلاسما بین دوره تخم مرغ و جو دوسر مشاهده نشد. هیچ تفاوتی در وزن بدن ، چربی بدن یا BMI یافت نشد. [18]

(مطالعات انجام شده بر روی بیماران دیابتی هیچ اثر سوئی بر مصرف تخم مرغ بر روی نشانگرهای مختلف سلامتی نشان نداده است.)

آیا خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود؟


 

افزایش کلسترول بوسیله تخم مرغ به ژنتیک شما بستگی دارد. به نظر نمی رسد این موارد خطر بیماری قلبی را افزایش دهند مگر اینکه رژیم غذایی نامتعادلی داشته باشید.   

برخی مطالعات گزارش می دهند که خوردن تخم مرغ، کلسترول خون را در افراد سالم افزایش نمی دهد.

یک مطالعه 5 ماهه در 70 مرد جوان که رژیم غذایی پرچربی داشتند ، اثرات کلسترول 3 ، 7 و 14 تخم مرغ در هفته را مقایسه کرد [28].

یک مطالعه 5 هفته ای در 24 مرد سالم ، چهار رژیم غذایی 2800 کیلوکالری را مقایسه کرد: کم چربی و کلسترول کم، کم چربی و کلسترول طبیعی ،چربی طبیعی و کلسترول کم ،چربی طبیعی و کلسترول طبیعی و پروتئین مصرفی  7/7 درصد ثابت بود [29]    

یک مطالعه 10 روزه به 32 مرد سالم 2 تخم مرغ در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی با 42-45٪ چربی داد. [30]

برخی مطالعات گزارش می دهند که خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون در افراد سالم می شود

● یک مطالعه 10 هفته ای در 40 مرد سالم ، روزانه 3 تخم مرغ ، 2 گرم اسید اسکوربیک ، هیچ کدام یا هر دو داده بود. [31] فقط گروهی که هر دو را مصرف کردند ، از نظر آماری افزایش معنی داری در کلسترول و LDL مشاهده کردند ، اما این مطالعه تنوع قابل توجهی در پاسخ های فردی را گزارش کرد.

● یک مطالعه 2 ماهه به 6 مرد و 3 زن 137 یا 1034 میلی گرم کلسترول در روز به عنوان بخشی از  کربوهیدرات: چربی: پروتئین داده شد 45:40:15  . [32] نسبت HDL: LDL آنها با دوز بالاتر، بدتر شد.

● یک مطالعه 4 هفته ای به 10 مرد ورزشکار 200 یا 600 میلی گرم کلسترول در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی کربوهیدرات: چربی: پروتئین 55:30:15  داده شد. [33] نسبت HDL: LDL آنها با دوز بالاتر، بدتر شد.

● یک مطالعه 3 هفته ای به دانشجویان کالج لاکتووجترین ،یک تخم مرغ فوق العاده بزرگ در روز داد ، بنابراین 381 میلی گرم کلسترول به رژیم غذایی آنها اضافه شد. [34]

برخی مطالعات گزارش می دهند که خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون در برخی افراد سالم می شود.

دو مطالعه 10 هفته ای افزایش قابل توجهی در کلسترول را در برخی افراد نشان داد اما در برخی دیگر نه. [31] [35]

اتفاق نظر فعلی این است که تنها اقلیتی از "hyperrespondens" (پاسخ دادن بیش از حد بدن) در هنگام مصرف تخم مرغ با افزایش کلسترول خون ، LDL و HDL مواجه می شوند. [36]

(تخم مرغ فقط در تعداد کمی از افراد سالم کلسترول را افزایش می دهد. به نظر می رسد که کلسترول غذایی تأثیر کمتری روی جوانان دارد. به نظر می رسد وقتی رژیم غذایی دارای کربوهیدرات زیاد (و در نتیجه کم چربی) باشد ، کلسترول غذایی LDL را بیشتر افزایش می دهد.)

به نظر می رسد افراد سالم مشکل چندانی ندارند ، اما در مورد جمعیت های در معرض خطر چه می توان گفت؟

● یک مطالعه 18 هفته ای بر روی 161 نفر گزارش داد که 2 تخم مرغ در روز باعث افزایش LDL در افراد با چربی خون بالا می شود اما در افراد با چربی خون طبیعی و کلسترول بالا باعث افزایش LDL نمی شود.[37]

● یک مطالعه 3 هفته ای بر روی 21 مرد گزارش کرد که 800 میلی گرم اضافی کلسترول در روز باعث افزایش سطح LDL در مردان دیابتی وابسته به انسولین می شود اما در مردان سالم نه. [38]

آیا افراد مبتلا به دیابت یا چربی خون باید به طور کامل از تخم مرغ دوری کنند؟ این احتمالاً لزومی ندارد چرا که بیماران دیابتی و چربی خون که در LDL دچار تغییر می شوند ، در HDL نیز دچار تغییر می شوند و خطر عوارض قلبی افزایش نمی یابد. [39] [36] [40] [41] [42] [43]

نظر سنجی ها

در تحقیقات آماری ، مشاهده رابطه بین مصرف تخم مرغ و کلسترول در رژیم غذایی معمول است. متاآنالیز 17 مطالعه (بعضی از آنها مطالعات بخش متابولیک) با اندازه نمونه که از 9 تا 79 بود [44] نشان داد HDL ، LDL و کلسترول تام در همه مطالعات افزایش یافته و HDL: LDL و HDL: به کلسترول، هر دو بدتر می شوند. برخی از مطالعات بررسی شده در این متاآنالیز در بخش قبلی ذکر شد.

بررسی های مختلف اخیر نشان داده است که بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباطی وجود ندارد. [36] در حالی که یک مطالعه آینده نگر بر روی 3898 زن و مرد گزارش کرده است که به نظر نمی رسد مصرف تخم مرغ یا کلسترول در رژیم غذایی خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد ، [49] یک تجزیه و تحلیل زیر گروه ممکن است ارتباط بین مصرف تخم مرغ وافزایش اندک خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نشان دهد ( در افرادی که از قبل دیابت دارند). [50]

(برخی مطالعات مصرف تخم مرغ را به افزایش سطح کلسترول مرتبط می دانند و برخی دیگرنظر مخالف دارند، اما هیچ مطالعه ای افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی را نشان نداده است.)

چه موقع تخم مرغ می تواند مضر باشد؟

 

مصرف تخم مرغ بسیار زیاد (بیش از 6 تخم مرغ در روز) هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بنابراین تأثیرات آن (مثبت یا منفی) ناشناخته است. اگر سطح HDL شما برای شروع کم باشد (همانطور که ممکن است با یک رژیم غذایی ضعیف اتفاق بیفتد) و اگر شما متعلق به اقلیتی از "hyperresponders" باشید که هنگام مصرف تخم مرغ تغییر کلسترول خون ، LDL و HDL را تجربه می کنند ، [36] خوردن تخم مرغ ممکن است منجر به اکسیداسیون بیشتر LDL [51] و افزایش خطر بیماری عروقی شود. [52]

حتی اگر کاملاً سالم نباشید ، اگر رژیم مناسبی داشته باشید، خوردن تخم مرغ در حد متوسط خوب است. [53] [54] کاهش کلسترول خون (از BMI 35-40 شروع می شود) حتی در افرادی که روزانه 3 یا 4 تخم مرغ می خورند و دارای رژیم آزاد باشند، مشاهده شده است [55] یا در غیر این صورت مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهند. [56] [57]

در موشهای از نظر ژنتیکی مستعد افزایش کلسترول ، تخم مرغها تمایل به بهبود پارامترهای خون دارند. [58]

تجزیه و تحلیل : آیا تخم مرغ برای شما سالم است یا مضر؟

خلاصه

به نظر نمی رسد در افراد سالم حتی 6 تخم مرغ در روز (بالاترین میزان مصرف مورد مطالعه) بر چربی خون تأثیر بگذارد. برخی مطالعات هیچ تغییری در HDL یا LDL نشان نمی دهند. برخی از آنها به افزایش خوش خیم هر دو اشاره می کنند. تعداد کمی از آنها متوجه تغییرات نامطلوب در وضعیت لیپوپروتئین می شوند.

در افراد سالم ، مصرف تخم مرغ هرگز به طور مستقیم با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط نبوده  - چنین افزایشی صرفاً ناشی از افزایش کلسترول در گردش است.

در افراد بیمار ، 1-4 تخم مرغ در روز همراه با یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است در واقع وضعیت لیپوپروتئین را بهبود بخشد (تاثیری که احتمالاً به دلیل رژیم کم کربوهیدرات بیش از تخم مرغ است).

در افراد بیمار با رژیم غذایی چاقی (به خصوص یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات) ، مصرف تخم مرغ ممکن است بر میزان کلسترول و لیپوپروتئین خون تأثیر منفی بگذارد.

تخم مرغ ممکن است خطر قلب را افزایش دهد؟

مطالعه ای مرتبط با کارنیتین گوشت رژیم غذایی و تولید TMAO انجام شد. [59] یک مطالعه جدید با نتیجه ای مشابه ، در مورد یک مولکول متفاوت ، موضوع جدیدی را بیان می کند. [60]

این مطالعه مولکول فسفاتیدیل کولین را بررسی کرد. شرکت کنندگان مجبور شدند دو تخم مرغ ، هر کدام حاوی 500 میلی گرم کولین ، به همراه 250 میلی گرم فسفاتیدیل کولین (PC) ، بخورند. PC یک فسفولیپید است ("لسیتین" اصطلاحی است که گاهی اوقات برای اشاره به همه فسفولیپیدهای رژیم غذایی استفاده می شود و برای سادگی در این پست استفاده خواهد شد) که حاوی کولین است. با استفاده از PC ، نویسندگان این مطالعه توانستند تأیید کنند که کولین خوراکی TMAO سرم را به شدت افزایش می دهد ، و این وابسته به میکرو فلور روده است (همان چیزی که با کارنیتین اتفاق افتاده است). همچنین لازم به ذکر است که کولین و کارنیتین هر دو ترکیبات تری متیل آمین هستند.

)یک کپسول ژلاتینی حاوی فسفاتیدیل کولین (PC) در کنار دو تخم مرغ مصرف شد. PC باعث افزایش TMAO سرم وابسته به باکتریهای روده می شود. اگرچه این احتمال وجود دارد که تخم مرغ ها نیز به دلیل محتوای کولین خود بتوانند TMAO را افزایش دهند ، اما این مطالعه تأیید نشده است.(

به طور مشابه با مطالعه کارنیتین ، این آزمایش همبستگی بین TMAO بالاتر و خطر قلبی عروقی را با یک طرح مطالعه کوهورت (4،007 نفر تحت آنژیوگرافی عروق کرونر) با نسبت خطر تنظیم شده 1.30 (95٪ CI: 1.20-1.41) تایید کرد: یک همبستگی ضعیف ، اما با این وجود مثبت است.

وقتی فقط به زیر مجموعه "مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی" نگاه می کنیم ، نسبت خطر بالاتری وجود دارد: 3.37 (95٪ CI: 2.39-4.75). این تا حدودی قابل توجه است.

)این مطالعه همچنین ارتباط بین TMAO و خطر بیماری های قلبی عروقی را تأیید کرد ، بنابراین به نظر می رسد که TMAO (چه توسط عوامل رژیم غذایی افزایش یابد یا سایر عوامل) ممکن است یک نشانگر زیستی مفید در آینده باشد.(

 اساساً این مطالعه می تواند برای حمایت از ارتباط بین TMAO و بیماریهای قلبی عروقی (CVD) مورد استفاده قرار گیرد و همانند مطالعه کارنیتین ، این مورد حداقل در انسان تأیید شد. این مطالعه جدید همچنین می تواند برای حمایت بیشتر از ارتباط بین CVD و تبدیل میکروبی کولین به TMAO مورد استفاده قرار گیرد ، بنابراین شناسایی این میکروب ممکن است به درمان یا جلوگیری از CVD در آینده (از طریق تعدیل افزایش TMAO از رژیم غذایی) کمک کند.

با این حال ، این مطالعه دلیل کافی برای مضر دانستن تخم مرغ در ایجاد CVD نیست. این امر به ویژه هنگامی صادق است که ما در مطالعات مختلفی که صریحاً دریافتند مصرف تخم مرغ با افزایش بیماری های قلبی عروقی ارتباط ندارد ، مشاهده کرده باشیم. [61] [62] [63] این می تواند به این نظریه اعتماد کند که کولین باعث افزایش تصلب شرایین می شود (زیرا مکانیسم قابل قبولی در انسان وجود دارد) ، اما به طور قطعی اثبات نشده است. چند عامل (داشتن یک رژیم غذایی مختلط ، نداشتن میکروب ، سایر تنظیم کننده های منفی تصلب شرایین ، مانند ورزش) می تواند مشاهدات انجام شده در اینجا در یک محیط بالینی را در یک محیط عملی بی ربط کند.

به احتمال زیاد میکروب برای ساخت TMAO از ساختار تری متیل آمین کولین و کارنیتین استفاده می کند. این میکروب ، که در حال حاضر مشخص نیست ، در اینجا عامل ایجاد کننده است و صرفاً از منابع تری متیل آمین ها برای انجام کار خود استفاده می کند.

)تخم مرغ را نباید دلیل افزایش TMAO دانست (که با افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی ارتباط دارد). هرگونه دلیل باید به سوی میکروب روده باشد که به تبدیل تری متیل آمین ها به TMAO کمک می کند.(

آلرژی و عدم تحمل تخم مرغ

شاید قبلاً بدانید که آلرژی های غذایی رایج شامل بادام زمینی و لبنیات است ، اما آیا می دانید تخم مرغ خوراکی میتواند یکی از آلرژی های غذایی امروز باشد؟ به طور خاص ، حساسیت به پروتئین های سفیده تخم مرغ شیوع بیشتری دارد.

اگر کودک یا بزرگسالی به تخم مرغ حساسیت داشته باشد ، ممکن است از خوردن آن به طور کامل جلوگیری کند. با این حال ، گاهی اوقات چنین اتفاقی نمی افتد یا گاهی اوقات شما به طور ناخودآگاه یک ماده حاوی تخم مرغ مصرف می کنید.

من به شما بهترین روشها را برای تشخیص اینکه آیا به تخم مرغ حساسیت دارید یا نه ، می گویم. به علاوه ، چگونه می توان از تخم مرغ در صورت نیاز جلوگیری کرد و چه چیزی بهترین گزینه طبیعی برای تخم مرغ است.

آلرژی تخم مرغ چیست؟

در برخی موارد ، تخم مرغ می تواند باعث آلرژی شود. وقتی این اتفاق می افتد، بدن ، پروتئین تخم مرغ را به اشتباه به عنوان یک ماده مضر تشخیص می دهد. ممکن است دچار تورم ، خس خس سینه ، آبریزش بینی ، آبریزش یا قرمزی چشم ، حالت تهوع ، اسهال یا استفراغ شوید. در صورت بروز این علائم حتما سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

کسی که به تخم مرغ حساسیت دارد ، باید قبلاً از طریق رژیم غذایی یا واکسیناسیون در معرض تخم مرغ قرار داشته باشد تا باعث واکنش آلرژیک شود. آلرژی به تخم مرغ دقیقاً به چه معناست؟ این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه پروتئین تخم مرغ را به عنوان یک ماده مضر شناسایی می کند. بنابراین هنگامی که تخم مرغ مصرف می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما با ترشح هیستامین و سایر مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد ، که در نتیجه یک واکنش آلرژیک در بدن ایجاد می کند که می تواند علائم آلرژی تخم مرغ  را نشان دهد. اگر حساسیت به تخم مرغ دارید ، می توانید به سفیده ، زرده یا هر دو حساسیت داشته باشید.

اگر به تخم مرغ حساسیت دارید ، پس از مدت کوتاهی پس از مصرف (یا حتی فقط لمس کردن) تخم مرغ ، می توانید علائم آلرژی  زیر را داشته باشید:  

واکنش های پوستی از جمله تورم ، بثورات پوستی ، کهیر یا اگزما

خس خس سینه یا تنفس دشوار

آبریزش بینی

عطسه کردن

آبریزش یا قرمزی چشم

دل درد

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

آنافیلاکسی

هرکسی ممکن است به آلرژی تخم مرغ مبتلا شود ، اما برخی از افراد به دلیل عوامل خاص ، شانس بیشتری نسبت به دیگران دارند. آلرژی تخم مرغ در میان کودکان بیشتر از بزرگسالان است. طبق کالج آمریکایی آسم ، آلرژی و ایمنی شناسی (ACAAI) ، حداکثر 2 درصد از کودکان در ایالات متحده به تخم مرغ حساسیت دارند.

همچنین در صورت ابتلا به بیماری های پوستی ، به ویژه اگزما ، در کودکان احتمال بروز آلرژی تخم مرغ و آلرژی غذایی نیز وجود دارد. تقریباً همه حساسیت ها به تخم مرغ در کودکانی اتفاق می افتد که اگزمای نوزادی داشتند و شدیدترین واکنش ها معمولاً بین شش تا 15 ماهگی مشاهده می شود. ژنتیک نیز در افزایش خطر ابتلا به آلرژی غذایی نقش دارد. اگر کودکی والد یا دو والد مبتلا به آلرژی غذایی یا آلرژی فصلی داشته باشد ، کودک تمایل بیشتری به حساسیت غذایی نیز دارد. خبر خوب در مورد آلرژی تخم مرغ در دوران کودکی این است که مطالعات نشان می دهد حدود 16 درصد از کودکان تا سن 16 سالگی آلرژی را پشت سر می گذارند.

بزرگسالان در واقع بسیار کمتر از کودکان دچار این آلرژی می شوند. بسیار نادر است که یک بزرگسال به آلرژی تخم مرغ مبتلا شود. بعضی اوقات ممکن است سرانجام فرد در بزرگسالی متوجه شود که از کودکی به تخم مرغ حساسیت دارد. علائم بالینی حساسیت به تخم مرغ تقریباً همیشه از زمانی که فرد کودک یا بزرگسال باشد شروع می شود. برای بزرگسالان ، واکنش نسبت به تخم مرغ شدت کمتری دارد. حالت تهوع یا التهاب اگزما ممکن است تنها علائم واکنش آلرژیک پس از مصرف تخم مرغ یا محصول پر از تخم مرغ باشد. دانستن این نکته مفید است که اگر شما (یا فرزندتان) متوجه شدید به تخم مرغ حساسیت دارید ، ممکن است به انواع دیگر تخم مرغ مانند اردک ، غاز ، بلدرچین و بوقلمون نیز حساسیت داشته باشید.

آلرژی تخم مرغ در مقابل عدم تحمل تخم مرغ

اگر حساسیت به تخم مرغ ندارید ، آیا ممکن است عدم تحمل آن را داشته باشید؟ اکثر افراد مبتلا به عدم تحمل تخم مرغ با زرده تخم مرغ مشکلی ندارند ، اما این سفیده تخم مرغ یا آلبومین است که بدن آنها از پس آن بر نمی آید. در حالی که آلرژی تخم مرغ در واقع شامل یک واکنش شیمیایی در بدن است ، عدم تحمل تخم مرغ به طور معمول به این معنی است که فرد نمی تواند سفیده (یا شاید زرده تخم مرغ) را به درستی پردازش و جذب کند.

علائم شایع عدم تحمل تخم مرغ شامل بسیاری از شکایات گوارشی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند ، مانند نفخ ، گاز زیاد ، تهوع ، درد معده و گرفتگی معده. استفراغ و سایر مسائل دستگاه گوارش نیز در حیطه احتمال وجود دارد. آیا علائم احتمالی دیگری نیز وجود دارد؟ بله ، عدم تحمل تخم مرغ می تواند خود را به صورت سردرد ، مشکلات پوستی ، مشکلات تنفسی ، سوزش معده ، درد مفاصل ، تحریک پذیری و عصبی نشان دهد.

برخی از روش های مفید برای آگاهی از حساسیت غذایی یا عدم تحمل غذایی وجود دارد:

آلرژی غذایی

معمولاً ناگهانی فعال می شود

مقدار کمی غذا می تواند باعث تحریک آن شود

هر وقت غذا می خورید اتفاق می افتد

می تواند زندگی را تهدید کند

 

عدم تحمل غذا

معمولاً به تدریج فعال می شود

فقط ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مقدار زیادی غذا بخورید

فقط در صورتی ممکن است اتفاق بیفتد که غذا را می خورید

تهدید کننده زندگی نیست

تخم مرغ در واکسن ها

هنگامی که به آلرژی تخم مرغ یا عدم تحمل تخم مرغ مبتلا هستید ، بدیهی است که عدم مصرف تخم مرغ یا مواد مشتق شده از تخم مرغ ، راه اصلی کمک به خودتان خواهد بود. اما آیا می دانید که خیلی از واکسن ها حاوی پروتئین تخم مرغ هستند؟ درسته!

آیا فکر کردن به استفاده از تخم مرغها در واکسیناسیون ، به خصوص واکسن آنفلوانزا ، برای شما عجیب است؟ همانطور که در وب سایت CDC آمده است ، "بیشترواکسن های آنفولانزا و واکسن آنفلوانزای اسپری بینی با استفاده از فناوری مبتنی بر تخم مرغ تولید می شود." چرا واکسن های آنفلوانزا حاوی پروتئین تخم مرغ هستند؟

طبق CDC ، "بیشتر واکسن های آنفلوانزا امروزه با استفاده از یک فرآیند تولید مبتنی بر تخم مرغ تولید می شوند و بنابراین حاوی مقدار کمی پروتئین تخم مرغ به نام اووالبومین هستند."

این فقط واکسن آنفولانزا نیست که حاوی تخم مرغ است. واکسن تب زرد که اغلب برای سفر به آفریقا و آفریقای جنوبی مورد نیاز است ، حاوی پروتئین تخم مرغ نیز هست. طبق تحقیقات علمی ، "ویروس سرخک مورد استفاده در MMR (سرخک ، اوریون ، سرخچه) و واکسن سرخک تنها در کشت های فیبروبلاست از جنین جوجه رشد می کند ، و نگرانی هایی در مورد احتمال وجود پروتئین تخم مرغ  در واکسن ها و توصیه های تجویز برای افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند وجود دارد. "[106]

روش تجویز واکسن MMR به کودکانی که به تخم مرغ حساسیت دارند از نظر پزشک  متفاوت است ، بنابراین من توصیه می کنم در صورت نگرانی پزشک متخصص اطفال خود را در جریان بگذارید.

نامهای دیگر پروتئین تخم مرغ

برای جلوگیری از تماس با تخم مرغ ، شناخت سایر مواد تشکیل دهنده تخم مرغ نیز مهم است.

گاهی اوقات پروتئین تخم مرغ به عنوان ماده ای تحت نام های زیر ذکر می شود:

آلبومین

گلوبولین

لسیتین

لایوتین

لیزوزیم

سیمپلسه

ویتلین

کلمات دیگر با "ova" یا "ovo" شروع می شوند ، پیشوند تخمک ، که به معنای تخم مرغ است

برخی موارد غیر غذایی نیز وجود دارد که بهتر است در صورت حساسیت به تخم مرغ یا عدم تحمل تخم مرغ از آنها مطلع شوید. مواردی مانند شامپو ، مواد آرایش ، رنگهای انگشتی و داروهای خاص ممکن است حاوی محصولات تخم مرغ باشند. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، واکسنها نیز مواردی هستند که اکثر مردم به آن توجه نمی کنند، خصوصاً اکثر واکسنهای آنفلوانزا و همچنین واکسن MMR و تب زرد.

غذاهای زیر نیز معمولاً حاوی تخم مرغ هستند:

نان

کیک ها

بستنی

مایونز

پنکیک

پودینگ ها

سس ها

قانون فدرال بیان می کند که تمام محصولات غذایی بسته بندی شده در ایالات متحده که حاوی تخم مرغ به عنوان یک ماده تشکیل دهنده هستند ، باید عبارت "تخم مرغ" را روی برچسب ذکر کنند ، اما شما باید همیشه برچسب ها را با دقت بخوانید. همچنین ، شرکت ها می توانند هر زمان بخواهند مواد تشکیل دهنده خود را تغییر دهند ، بنابراین ممکن است یک ماده که قبلا تخم مرغ  در آن نبوده است ، اکنون در محصولی که سالهاست خریداری می کنید موجود باشد.

اگر مشکوک به حساسیت یا عدم تحمل تخم مرغ  هستید ، آزمایش می تواند به شما کمک کند. ممکن است فقط به زرده یا سفیده حساسیت داشته باشید ، اما معمولاً توصیه می شود از تخم مرغ کاملاً خودداری کنید حتی اگر فقط به یک قسمت تخم مرغ حساسیت دارید زیرا جدا کردن صد در صد واقعی این دو ازهم بسیار مشکل است. اکنون بسیاری از شرکت ها در حال تولید محصولات بدون تخم مرغ برای گیاهخواران هستند که در صورت حساسیت یا عدم تحمل تخم مرغ ، خبر خوبی برای شما است.

آیا دادن پودر تخم مرغ به نوزادان می تواند از بروز آلرژی جلوگیری کند؟

والدین به طور فزاینده ای نگران شیوع بالای آلرژی غذایی در کودکان هستند ، به ویژه در کشورهایی مانند استرالیا ، که میزان آلرژی غذایی در کودکان 1 ساله تا 10٪ است. در ایالات متحده ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زنند که شیوع آلرژی های غذایی در کودکان 4-6 % است ، که بین سال های 1997 و 2007، 18 درصد افزایش یافته است. در حالی که تلاش های قابل توجهی برای ارزیابی علت آلرژی های غذایی انجام می شود، چگونگی جلوگیری از آنها همچنان یک اولویت تحقیق است.

در سال 2000 ، آكادمی اطفال آمریكا به منظور كاهش شیوع آلرژی به كودكان در معرض آلرژی غذایی توصیه كرد كه از تماس با غذاهای آلرژی زا مانند مغزهای بادام زمینی و ماهی حداقل تا 3 سالگی [64] و تخم مرغ تا 2 سالگی خودداری كنند. با این حال ، مطالعات اخیر نشان می دهد این توصیه اشتباه بوده است.

 یافته های بسیاری از یک مطالعه کنترل شده تصادفی (RCT)  نشان می دهد مصرف زود هنگام بادام زمینی میزان آلرژی به بادام زمینی را در نوزادان مبتلا به اگزمای شدید کاهش می دهد. در حقیقت ، انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی الحاقی به رهنمودهای 2010 برای تشخیص و مدیریت آلرژی غذایی در ایالات متحده صادر کرد تا توصیه هایی را برای مواجهه زود هنگام با بادام زمینی در نوزادان اضافه کند.

یکی دیگر از غذاهای رایج [65] که کودکان به آن آلرژی نشان می دهند تخم مرغ است. و تحقیقات اولیه نشان می دهد که آلرژی به تخم مرغ مانند حساسیت به بادام زمینی قابل پیشگیری است. شواهد مشاهده شده میزان بروز آلرژی تخم مرغ را در نوزادان بین 4 تا 6 ماه که تخم مرغ مصرف میکنند ، در مقایسه با نوزادانی که  برای اولین بار پس از 6 ماه به آنها تخم مرغ داده شده است ، کاهش داده است.[66]

استفاده از اصطلاح "آلرژی" به عنوان  عدم تحمل غذا عنوان شده است. اما در مورد مطالعه آلرژی در دوران کودکی ، محققان بر واکنش های واسطه ایمونوگلوبولین E (IgE) متمرکز شده اند ، که بلافاصله پس از مصرف باعث ایجاد علائم می شود و می تواند باعث واکنش های آنافیلاکتیک شود.

در مطالعه اخیر ، محققان چندین ماده غذایی مرتبط با آلرژی دوران کودکی را آزمایش کردند. در میان همه شرکت کنندگان ، حتی کسانی که به دستورالعمل های آزمایش پایبند نبودند ، نوزادانی که زودتر مصرف تخم مرغ را شروع کردند 30٪ کمتر دچار واکنش آلرژیک شدند ، اگرچه این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود. در تجزیه و تحلیل پروتکل (فقط  کسانی که دستورالعملها را دقیق اجرا کردند) محققان 75٪ کاهش خطر نسبی را در گروه مقدماتی پیدا کردند.به نظر می رسد بروز آلرژی های غذایی در دوران کودکی در حال افزایش است و محققان علاقه مند به بررسی این موضوع هستند که چگونه مداخلات زودهنگام غذایی می تواند از بروز این آلرژی ها جلوگیری کند. شواهد مشاهده ای نشان می دهد که در نوزادانی که قبل از 6 ماهگی غذاهای آلرژی زا دریافت می کنند ، بروز آلرژی غذایی کمتری دارند.

آیا تخم مرغ های کامل می توانند به سنتز پروتئین عضله کمک کنند؟

دریافت پروتئین کافی برای کمک به تحریک رشد عضلات ضروری است. اما نوع غذای حاوی پروتئین نیز می تواند در این امر نقش داشته باشد.بیشتر تحقیقات مربوط به تغذیه ورزشی در مورد بررسی اثرات مکمل پروتئین بر سنتز پروتئین عضله (MPS) از پودرهای پروتئین استفاده می کنند. به طور مقایسه ای ، تحقیقات کمی [67] از منابع غذایی کامل پروتئین استفاده می کند ، علی رغم این واقعیت که مردم بیشتر پروتئین (و نه کل پروتئین) را ازمواد غذایی به دست می آورند.به عنوان مثال ، تحقیقات قبلی [68] نشان داد که مصرف شیر کامل می تواند MPS را به میزان بیشتری نسبت به شیر بدون چربی افزایش دهد. یک مطالعه پروتئینی دیگر نشان داد که پروتئین کازئین [69] محلول در شیر کندتر از کازئین محلول در آب جذب می شود ، بدون اینکه بر MPS تأثیر بگذارد. یک مطالعه  دیگر [70] نشان داد که گوشت گاوچرخ شده با سرعت بیشتری نسبت به شیر بدون چربی جذب می شود ، اما این شیر در دو ساعت اول پس از مصرف ، MPS را با درجه بیشتری افزایش می دهد.

یک پروتئین با کیفیت بالا که هنوزبا توجه به مزایای آن به عنوان یک ماده غذایی کامل بررسی نشده تخم مرغ است که در مطالعه ای ، پاسخ MPS بین تخم مرغ کامل و سفیده مقایسه شد.

تحقیقات در مورد تأثیرات پروتئین بر سنتز پروتئین عضله (MPS) ، متمرکز بر مکمل ها است. غذاهای کامل، حاوی مواد مغذی هستند که ممکن است بر هضم و جذب پروتئین تأثیر بگذارند، در نتیجه برMPS تأثیرمی گذارند. برای کمک به رفع این شکاف اطلاعاتی ، محققان در حال بررسی تأثیر مصرف تخم مرغ کامل در مقابل مصرف سفیده تخم مرغ بر MPS هستند.

فواید و استفاده های شگفت آور پوسته های تخم مرغ

تاریخچه

قبل از تکامل پوسته و قبل از تاریخ ، برای محافظت و آبرسانی ، تخمهای  پرندگان و خزندگان ، به وجود آب بستگی داشتند. ظهور پوسته این وابستگی را از بین برد و به آنها امکان رشد در زیستگاه های جدید و تبدیل شدن حیوانات به زیستن در خشکی را داد.

اهلی سازی مرغها حدود 7،00 تا 10،00 سال پیش برمی گردد ، اما اولین مرغ ها برای جنگ خروس نگهداری می شدند نه به عنوان منبع غذایی.

همان کربنات کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ ، ماده اصلی برخی از آنتی اسیدها است.

پوسته تخم مرغ اگرچه شکننده است اما مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد. با قرار دادن یک تخم مرغ شکسته نشده در کف دست و فشار دادن می توانید این آزمایش را انجام دهید. به احتمال زیاد، ازاین طریق قادربه شکستن تخم مرغ نخواهید بود. در واقع ، وقتی پوسته تخم مرغ به درستی تنظیم شود، می تواند وزن فشرده سازی یک فرد کوچک را تحمل کند.

آیا می توانید پوسته تخم مرغ را بخورید؟

سالها است که در مورد فواید سلامتی خوردن تخم مرغ شنیده ایم. تخم مرغ یک منبع پروتئین ارزان و همه کاره است.

مطالعات نشان می دهد که هنگام بیرون انداختن پوسته تخم مرغ ممکن است منبع ارزشمند کلسیم را از دست بدهیم. علاوه بر مزایای تغذیه ای پوسته تخم مرغ ، ما موارد مختلفی را برای آنها پیدا کرده ایم.

پوسته دقیقاً چیست؟

همه ما قبلا پوسته تخم مرغ را دیده ایم ، اما واقعاً چند نفر از ما می دانیم که چه چیزی را می شکنیم؟

آنچه ما به عنوان پوسته تخم مرغ در نظر می گیریم در واقع سه لایه مجزا است. لایه اول ماده سفت و گچی است .این لایه تقریباً به طور کامل از بلورهای کربنات کلسیم تشکیل شده است. این بلورها انحنایی را ایجاد می کنند که به پوسته تخم مرغ شکل می دهد

اگرچه پوسته تخم مرغ سخت است ، اما در واقع یک غشا نیمه نفوذپذیر است و به هوا و رطوبت اجازه می دهد از تقریباً 17000 منافذ کوچک که سطح آن را پوشانده اند عبور کند. پوسته همچنین دارای یک پوشش بسیار ظریف و بیرونی است که شکوفه یا کوتیکول نامیده می شود. شکوفه به عنوان صفحه نمایش ، از عبور گرد و غبار و باکتری از منافذ جلوگیری کرده و باعث جلوگیری از آسیب به تخمک می شود.

دو لایه دیگر پوسته تخم مرغ را غشای داخلی و خارجی می نامند. این غشاهای صاف و شفاف از پروتئین تشکیل شده اند، هم انعطاف پذیر هستند و هم محکم. با همکاری هم ، غشای داخلی و خارجی از زرده تخم مرغ در برابر حمله باکتری ها دفاع می کنند. یکی از پروتئین های تشکیل دهنده این لایه ها کراتین است ، همان پروتئین موجود در شاخ کرگدن و موی انسان است.

آیا می توانید پوسته تخم مرغ را بخورید؟

پاسخ کوتاه به این سوال "بله" است. وقتی پوسته تخم مرغ کاملاً تمیز و آماده شود ، خوراکی است. سوال بزرگتر ممکن است این باشد ، "چرا من می خواهم پوسته تخم مرغ بخورم؟" برای پاسخ دادن به آن ، باید مقدار کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ را بررسی کنیم که بخش زیادی از مزایای پوسته تخم مرغ را فراهم می کند.

1. مملو از کلسیم

یک پوسته تخم مرغ می تواند دو برابر مقدار توصیه شده روزانه کلسیم برای یک بزرگسال را فراهم کند و این امر را به یکی از بهترین غذاهای غنی از کلسیم در اطراف تبدیل کند. کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای رشد و نمو استخوان ها است. همچنین به تنظیم ریتم قلب ، تقویت عملکرد عضلات و کنترل سطح منیزیم ، فسفر و پتاسیم در خون کمک می کند.

وقتی کمبود کلسیم در رژیم غذایی متوسط را در نظر بگیریم ، پوسته تخم مرغ به طور واضح منبع کلسیم ارزان و در دسترس است. در حقیقت ، برخی مطالعات نشان می دهد که کلسیم حاصل از پوسته تخم مرغ ممکن است مفیدتر از همان مقادیر حاصل از مکمل های کلسیم باشد ، زیرا بدن کلسیم پوسته تخم مرغ را با سرعت کمتری پردازش می کند ، بنابراین خطرات ناشی از مصرف زیاد کلسیم را کاهش می دهد.

2. تقویت استخوان ها و امکان درمان پوکی استخوان

مزایای کلسیم پوسته تخم مرغ مورد توجه دانشمندان مشغول درمان پوکی استخوان قرار گرفته است. این یافته ها نشان می دهد که کلسیم ، استرانسیم و فلوئور اضافی ارائه شده توسط پوسته تخم مرغ به طور مثبت بر متابولیسم استخوان تأثیر می گذارد و رشد غضروف را تحریک می کند.

مطالعات بالینی در زنان یائسه نیز نشان می دهد که پودر پوسته تخم مرغ می تواند درد مرتبط با پوکی استخوان را کاهش دهد و تحرک بیماران را افزایش دهد. همین مطالعات ارتباطی را بین درمان با پودر پوسته تخم مرغ و توقف تخریب استخوان یا در برخی موارد افزایش تراکم استخوان ایجاد می کند. [102]

محققان دیگر در حال آزمایش استفاده از پروتئین های پوسته تخم مرغ به عنوان یک منبع کربنات کلسیم طبیعی برای مواد پیوند استخوان هستند. [103] دانشمندان با ترکیب پروتئین های پوسته تخم مرغ با ماده ای به نام هیالورونان ، فرم های بهبود یافته تولید استخوان را آشکار می کنند. این تلاش ها، نویدبخش منبع ارزان قیمت و ارزان زیست کلسیم برای جایگزینی استخوان است.

3. محافظت از مینای دندان

پودر پوسته مرغ مرغ همچنین یکی از مقوله های اصلی در مطالعات دندانپزشکی با تمرکز بر بازسازی مینای دندان است. در تحقیقی که در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی منتشر شده ، پودر پوسته تخم مرغ در محلول گلیسیرین یا ژل متیل سلولز مخلوط شده و روی دندانهایی که از نظر شیمیایی از بین رفته بود ، استفاده شد. نتایج نشان دهنده افزایش مینای دندان جدید به این دندانهای آسیب دیده است. این مطالعه همچنین مشخص کرد که در مقایسه با سایر منابع کلسیم طبیعی ، پودر پوسته تخم مرغ حاوی مقادیر کمتری از مواد سمی ، مانند سرب ، آلومینیوم ، کادمیوم و جیوه است. [104]

علاوه بر این ، می توان از پوسته تخم مرغ در تولید ولاستونیت استفاده کرد ، ماده ای که در سنتز مواد زیست فعال مانند پروتزهای ریشه دندان استفاده می شود. این مزایا به صورت ترکیبی با پوسته تخم مرغ، یکی از بهترین مواد غذایی ، برای دندان ها مفید است.

4. دارای اثرات ضد التهابی

پوسته های بیرونی پودر شده تنها اجزای پوسته تخم مرغ نیستند که نشان می دهد کاربردهای پزشکی مفیدی دارند. یک مطالعه اثربخشی استفاده از غشاهای پوسته تخم مرغ به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای اختلالات بافت همبند مفصلی ، مانند آرتروز ، لوپوس ، نقرس و کمردرد را اندازه گیری کرد. این شرایط معمولاً با داروهای ضد درد یا داروهای ضد التهاب درمان می شوند ، که دارای اثر محدود هستند و می توانند خطرات قلبی و مشکلات دستگاه گوارش را ایجاد کنند.

در مقابل ، غشای پوسته تخم مرغ ثابت کرد که درد و ناراحتی مربوط به اختلال بافت همبند مفصلی را بدون این عوارض جانبی پیچیده تسکین می دهد. [105]

جدا از فواید تغذیه ای و کاربردهای پزشکی ، پوسته های تخم مرغ کاربردهای متنوعی دارند.

1. استفاده از پوسته های تخم مرغ بعنوان کود

شاید ناگفته نماند که پوسته تخم مرغ می تواند افزودنی ارزشمندی برای کود شما باشد. کلسیم و سایر مواد معدنی در خاک تجزیه می شوند و مواد مغذی غنی برای باغ  شما فراهم می کنند. خرد کردن پوسته ها از قبل ،تجزیه آنها را تسریع می کند.

2. جوشاندن پوسته تخم مرغ در قهوه

خاصیت قلیایی پوسته تخم مرغ باعث ایجاد تعادل در اسیدیته قهوه می شود و در نتیجه طعم نرم و ملایم و بدون تلخی قهوه ایجاد می شود. پوسته های نپخته شده را به راحتی با آب داغ بشویید ، سپس آنها را با دست خرد کرده و در حین دم کردن به آن اضافه کنید. یک تخم مرغ برای یک قوری کوچک چهار وعده ای کافی خواهد بود. برای قوریهای استاندارد شش تا 12 وعده از دو تخم مرغ استفاده کنید.

3. اضافه کردن پوسته های تخم مرغ به صابون

پوسته های خرد شده می توانند به ظرف صابون ( مایع) استاندارد شما اضافه شوند( بدون سموم موجود در صابون های شیمیایی). پوسته های تخم مرغ به ویژه در تمیز کردن نقاط صعب العبور مانند قسمت باریک قمقمه ها و ظروف بسیار خوب است. ظرف را تا نیمه با آب داغ پر کنید ، ترکیب پوسته تخم مرغ و صابون را اضافه کرده ، روی آن را بپوشانید و به شدت تکان دهید.

4. ماسک صورت با پوسته تخم مرغ

یک پوسته تخم مرغ تمیز را با هاون خرد کنید. پوسته تخم مرغ خرد شده را درون سفیده تخم مرغ بزنید و سپس مخلوط را به صورت خود بمالید (به جز چشم ها). قبل از برداشتن بگذارید ماسک خشک شود. پروتئین های موجود در سفیده و پوسته تخم مرغ به لطف فواید پوستی کلاژن تخم مرغ ، باعث سفت شدن و جوان سازی پوست می شوند.

5.استفاده از پوسته های تخم مرغ مستقیماً در خاک باغچه

گیاهان خاصی مانند گوجه فرنگی ، بادمجان و فلفل عاشق مقدار اضافی پوسته تخم مرغ (کلسیم ) هستند. به راحتی پوسته ها را خرد کرده و هر دو هفته یک بار در خاک اطراف پایه گیاهان بریزید. بوته ها و درختان سیب از دیگر دوستداران کلسیم هستند.

6.استفاده از پوسته های تخم مرغ برای جلوگیری از آفات باغ

آفات با جثه نرم مانند حلزون ها و کرم ها از خزیدن بر روی لبه های دندانه دار پوسته جلوگیری می کنند. همین اثر باعث می شود گربه از باغ شما دوری کنند وهمچنین بوی تخم مرغ هر گونه گوزن را از آنجا دور میکند.

7. کاشتن نهال ها در پوسته تخم مرغ

پوسته تخم مرغ  ترک خورده می تواند محیط مناسبی را برای نهال های کوچک سبزیجات و گیاهان فراهم کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پوسته ها را بشویید ، دوباره در کارتن قرار دهید و آنها را با خاک گلدان مرغوب پر کنید. هنگامی که بذرهای خود را درون پوسته ها قرار دادید ، کارتن را روی طاقچه آفتابی قرار دهید.نهال ها بعد ازرشد اولین برگ ها ، آماده کاشت در گلدان بزرگتر یا باغچه شما هستند. قسمت انتهایی پوسته تخم مرغ را شکسته و کل نهال ، پوسته و همه را بکارید.

8- اضافه کردن پوسته های تخم مرغ ریز خرد شده به غذای سگ یا پرنده

مصرف پوسته تخم مرغ می تواند باعث سلامت دندان ها و ناخن ها  در سگ ها شود و کلسیم اضافی می تواند به پرندگان تخم گذاری کمک کند.

دستور العمل های پوسته تخم مرغ

با تمام مزایای تغذیه ای پوسته تخم مرغ ، ممکن است وسوسه شوید که بلافاصله  آنها را بخورید. بهترین راه مصرف پوسته تخم مرغ به صورت پودر است. برای تهیه پودر پوسته تخم مرغ ، ده پوسته تخم مرغ خالی جمع کنید و این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید:

 

قبل از مصرف پوسته تخم مرغ ، تمیز کردن و استریل آنها برای از بین بردن خطر سالمونلا یا سایر عفونتهای باکتریایی مهم است. انداختن پوسته ها در آب جوش به مدت چند دقیقه برای از بین بردن باکتری های مضر کافی است.

پوسته ها را از آب خارج کنید ، آنها را روی یک ظرف  پهن کنید و بگذارید تا یک شب خشک شوند.

پوسته تخم مرغ را در دمای 250 درجه فارنهایت بپزید تا بیشتر خشک شود.

با استفاده از آسیاب قهوه یا آسیاب ادویه ، پوسته های تخم مرغ را به صورت پودر بسیار ریز خرد کنید.

پودر پوسته تخم مرغ را می توان در یک ظرف در یک مکان خشک و خنک نگهداری کرد (در یخچال لازم نیست).

هنگامی که پودر پوسته تخم مرغ خود را تهیه کردید ، می توانید آن را به انواع غذاها اضافه کنید. توصیه ها شامل ماست ، اسموتی یا کره مغزها است. اگرچه ممکن است بافت کمی چرب در برخی غذاها ایجاد شود ، اما در صورت افزودن به مواد پخته شده ، تقریباً قابل تشخیص نیست. نصف قاشق چای خوری پودر پوسته تخم مرغ در روز 400-500 میلی گرم کلسیم اضافی موجود زیستی تأمین می کند.

احتیاط ها

خطرات یا عوارض جانبی بسیار کمی در ارتباط با مصرف پوسته تخم مرغ وجود دارد به شرطی که پوسته تخم مرغ به درستی آماده شود. اگر پوسته تخم مرغ به اندازه کافی ریز خرد نشود ، تکه های دندانه دار پوسته می تواند گلو را تحریک کرده و به مری آسیب برساند. به همین ترتیب ، اگر پوسته ها استریل نشوند ، می توانند باکتری های سالمونلا را در خود جای دهند

افزایش کلسیم  توسط پوسته تخم مرغ می تواند منجر به افزایش بیش از حد کلسیم شود. کلسیم زیاد در بدن می تواند به صورت حالت تهوع ، استفراغ ، خستگی ، ضربان قلب نامنظم و فشار خون ظاهر شود. همچنین ممکن است سنگ کلیه تولید کند.

نتیجه گیری

 ما غالباً از پوسته تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی غافل می شویم . پوسته تخم مرغ همچنین در طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی فراتر از تغذیه ساده مورد استفاده قرار می گیرد.پزشکان و محققان از پودر پوسته تخم مرغ و غشای پوسته تخم مرغ برای درمان موارد مختلفی از جمله پوکی استخوان ، آرتروز و از بین رفتن مینای دندان استفاده می کنند.

علاوه بر این ، پوسته تخم مرغ بسیار مفید و همه کاره است ، که مزایای بیشتری به باغ ، غذای حیوان خانگی ، ظرف صابون و قوری قهوه شما می بخشد. بنابراین دفعه دیگر که تخم مرغ را باز کردید ، قبل از دور انداختن پوسته آن ، خوب فکر کنید.

References

1.^ Ohman M, et al. Biochemical effects of consumption of eggs containing omega-3 polyunsaturated fatty acidsUps J Med Sci. (2008)

2.^ Bovet P, et al. Decrease in blood triglycerides associated with the consumption of eggs of hens fed with food supplemented with fish oilNutr Metab Cardiovasc Dis. (2007)

3.^ Goodrow EF, et al. Consumption of one egg per day increases serum lutein and zeaxanthin concentrations in older adults without altering serum lipid and lipoprotein cholesterol concentrationsJ Nutr. (2006)

4.^ Vishwanathan R, et al. Consumption of 2 and 4 egg yolks/d for 5 wk increases macular pigment concentrations in older adults with low macular pigment taking cholesterol-lowering statinsAm J Clin Nutr. (2009)

5.^ Zeisel SH, da Costa KA. Choline: an essential nutrient for public healthNutr Rev. (2009)

6.^ Small DM. George Lyman Duff memorial lecture. Progression and regression of atherosclerotic lesions. Insights from lipid physical biochemistryArteriosclerosis. (1988)

7.^ Rajamäki K, et al. Cholesterol crystals activate the NLRP3 inflammasome in human macrophages: a novel link between cholesterol metabolism and inflammationPLoS One. (2010)

8.^ Hornung V, et al. Silica crystals and aluminum salts have been shown to activate the inflammasome through phagosomal destabilizationNat Immunol. (2008)

9.^ Martinon F, et al. Gout-associated uric acid crystals activate the NALP3 inflammasomeNature. (2006)

10.^ Duewell P, et al. NLRP3 inflammasomes are required for atherogenesis and activated by cholesterol crystalsNature. (2010)

11.^ Nakamura Y, et al. Egg consumption, serum total cholesterol concentrations and coronary heart disease incidence: Japan Public Health Center-based prospective studyBr J Nutr. (2006)

12.^ Zazpe I, et al. Egg consumption and risk of cardiovascular disease in the SUN ProjectEur J Clin Nutr. (2011)

13.^ a b Qureshi AI, et al. Regular egg consumption does not increase the risk of stroke and cardiovascular diseasesMed Sci Monit. (2007)

14.^ Scrafford CG, et al. Egg consumption and CHD and stroke mortality: a prospective study of US adultsPublic Health Nutr. (2011)

15.^ Hu FB, et al. A prospective study of egg consumption and risk of cardiovascular disease in men and womenJAMA. (1999)

16.^ Djoussé L, Gaziano JM. Egg consumption in relation to cardiovascular disease and mortality: the Physicians’ Health StudyAm J Clin Nutr. (2008)

17.^ Fuller NR, et al. The effect of a high-egg diet on cardiovascular risk factors in people with type 2 diabetes: the Diabetes and Egg (DIABEGG) study-a 3-mo randomized controlled trialAm J Clin Nutr. (2015)

18.^ a b Ballesteros MN, et al. One Egg per Day Improves Inflammation when Compared to an Oatmeal-Based Breakfast without Increasing Other Cardiometabolic Risk Factors in Diabetic PatientsNutrients. (2015)

19.^ Blesso CN, et al. Whole egg consumption improves lipoprotein profiles and insulin sensitivity to a greater extent than yolk-free egg substitute in individuals with metabolic syndromeMetabolism. (2013)

20.^ Blesso CN, et al. Effects of carbohydrate restriction and dietary cholesterol provided by eggs on clinical risk factors in metabolic syndromeJ Clin Lipidol. (2013)

21.^ Njike V, et al. Daily egg consumption in hyperlipidemic adults--effects on endothelial function and cardiovascular riskNutr J. (2010)

22.^ a b Rueda JM, Khosla P. Impact of breakfasts (with or without eggs) on body weight regulation and blood lipids in university students over a 14-week semesterNutrients. (2013)

23.^ Djoussé L, et al. Egg consumption and risk of type 2 diabetes in older adultsAm J Clin Nutr. (2010)

24.^ a b Ra.dzevičienė L, Ostrauskas R. Egg consumption and the risk of type 2 diabetes mellitus: a case-control studyPublic Health Nutr. (2012)

25.^ Djoussé L, et al. Egg consumption and risk of type 2 diabetes in men and womenDiabetes Care. (2009)

26.^ a b Shi Z, et al. Egg consumption and the risk of diabetes in adults, Jiangsu, ChinaNutrition. (2011)

27.^ Pearce KL, Clifton PM, Noakes M. Egg consumption as part of an energy-restricted high-protein diet improves blood lipid and blood glucose profiles in individuals with type 2 diabetesBr J Nutr. (2011)

28.^ Egg intake does not change plasma lipoprotein and coagulation profiles.

29.^ Bowman MP, et al. Effect of dietary fat and cholesterol on plasma lipids and lipoprotein fractions in normolipidemic menJ Nutr. (1988)

30.^ Chenoweth W, et al. Influence of dietary cholesterol and fat on serum lipids in menJ Nutr. (1981)

31.^ a b Effect of dietary eggs and ascorbic acid on plasma lipid and lipoprotein cholesterol levels in healthy young men.

32.^ Down-regulation of the low-density lipoprotein receptor by dietary cholesterol.

33.^ Johnson C, Greenland P. Effects of exercise, dietary cholesterol, and dietary fat on blood lipidsArch Intern Med. (1990)

34.^ Sacks FM, et al. Ingestion of egg raises plasma low density lipoproteins in free-living subjectsLancet. (1984)

35.^ Flynn MA, et al. Serum lipids and eggsJ Am Diet Assoc. (1986)

36.^ a b c d Fernandez ML. Dietary cholesterol provided by eggs and plasma lipoproteins in healthy populationsCurr Opin Clin Nutr Metab Care. (2006)

37.^ A double-blind, randomized, controlled trial of the effects of two eggs per day in moderately hypercholesterolemic and combined hyperlipidemic subjects taught the NCEP step I diet.

38.^ Romano G, et al. Effects of dietary cholesterol on plasma lipoproteins and their subclasses in IDDM patientsDiabetologia. (1998)

39.^ Mayurasakorn K, et al. High-density lipoprotein cholesterol changes after continuous egg consumption in healthy adultsJ Med Assoc Thai. (2008)

40.^ Vishwanathan R, et al. Consumption of 2 and 4 egg yolks/d for 5 wk increases macular pigment concentrations in older adults with low macular pigment taking cholesterol-lowering statinsAm J Clin Nutr. (2009)

41.^ Katz DL, et al. Egg consumption and endothelial function: a randomized controlled crossover trialInt J Cardiol. (2005)

42.^ Njike V, et al. Daily egg consumption in hyperlipidemic adults--effects on endothelial function and cardiovascular riskNutr J. (2010)

43.^ Jones PJ. Dietary cholesterol and the risk of cardiovascular disease in patients: a review of the Harvard Egg Study and other dataInt J Clin Pract Suppl. (2009)

44.^ Dietary cholesterol from eggs increases the ratio of total cholesterol to high-density lipoprotein cholesterol in humans: a meta-analysis.

45.^ Fernandez ML. Effects of eggs on plasma lipoproteins in healthy populationsFood Funct. (2010)

46.^ McNamara DJ. The impact of egg limitations on coronary heart disease risk: do the numbers add upJ Am Coll Nutr. (2000)

47.^ Fernandez ML, Calle M. Revisiting dietary cholesterol recommendations: does the evidence support a limit of 300 mg/dCurr Atheroscler Rep. (2010)

48.^ Eggs, serum cholesterol, and coronary heart disease.

49.^ Djoussé L, et al. Egg consumption and risk of type 2 diabetes in older adultsAm J Clin Nutr. (2010)

50.^ Hu FB, et al. A prospective study of egg consumption and risk of cardiovascular disease in men and womenJAMA. (1999)

51.^ Herron KL, et al. High intake of cholesterol results in less atherogenic low-density lipoprotein particles in men and women independent of response classificationMetabolism. (2004)

52.^ Spence JD, Jenkins DJ, Davignon J. Dietary cholesterol and egg yolks: not for patients at risk of vascular diseaseCan J Cardiol. (2010)

53.^ Pearce KL, Clifton PM, Noakes M. Egg consumption as part of an energy-restricted high-protein diet improves blood lipid and blood glucose profiles in individuals with type 2 diabetesBr J Nutr. (2011)

54.^ Goodrow EF, et al. Consumption of one egg per day increases serum lutein and zeaxanthin concentrations in older adults without altering serum lipid and lipoprotein cholesterol concentrationsJ Nutr. (2006)

55.^ Hays JH, et al. Effect of a high saturated fat and no-starch diet on serum lipid subfractions in patients with documented atherosclerotic cardiovascular diseaseMayo Clin Proc. (2003)

56.^ Mutungi G, et al. Dietary cholesterol from eggs increases plasma HDL cholesterol in overweight men consuming a carbohydrate-restricted dietJ Nutr. (2008)

57.^ Mutungi G, et al. Eggs distinctly modulate plasma carotenoid and lipoprotein subclasses in adult men following a carbohydrate-restricted dietJ Nutr Biochem. (2010)

58.^ Fernández-Robredo P, et al. Egg yolk improves lipid profile, lipid peroxidation and retinal abnormalities in a murine model of genetic hypercholesterolemiaJ Nutr Biochem. (2008)

 

59.^ Koeth RA, et al. Intestinal microbiota metabolism of l-carnitine, a nutrient in red meat, promotes atherosclerosisNat Med. (2013)

60.^ W.H. Wilson Tang, et al. Intestinal microbial metabolism of phosphatidylcholine and cardiovascular riskN Engl J Med. (2013)

61.^ Zazpe I, et al. Egg consumption and risk of cardiovascular disease in the SUN ProjectEur J Clin Nutr. (2011)

62.^ Scrafford CG, et al. Egg consumption and CHD and stroke mortality: a prospective study of US adultsPublic Health Nutr. (2011)

63.^ Qureshi AI, et al. Regular egg consumption does not increase the risk of stroke and cardiovascular diseasesMed Sci Monit. (2007)

64American Academy of Pediatrics. Committee on Nutrition. Hypoallergenic infant    formulas.Pediatrics (2000)

65.Robert A Wood. The natural history of food allergy.Pediatrics (2003)

66.Jennifer J Koplin, et al. Can early introduction of egg prevent egg allergy in infants? A population-based study.J Allergy Clin Immunol (2010)

67.Gorissen SH, Rémond D, van Loon LJ. The muscle protein synthetic response to food ingestion.Meat Sci (2015)

68.Elliot TA, et al. Milk ingestion stimulates net muscle protein synthesis following resistance exercise.Med Sci Sports Exerc (2006)

69.Churchward-Venne TA, et al. Ingestion of Casein in a Milk Matrix Modulates Dietary Protein Digestion and Absorption Kinetics but Does Not Modulate Postprandial Muscle Protein Synthesis in Older Men.J Nutr (2015)

70.Burd NA, et al. Differences in postprandial protein handling after beef compared with milk ingestion during postexercise recovery: a randomized controlled trial.Am J Clin Nutr (2015)

71. J W Cheng, S N Baldwin. L-arginine in the management of cardiovascular diseases.Ann Pharmacother (2001)

72.Tang WH, et al. Intestinal microbial metabolism of phosphatidylcholine and cardiovascular risk.N Engl J Med (2013)

73.Ying Rong, et al. Egg consumption and risk of coronary heart disease and stroke: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies.BMJ (2013)

74.Jang J, et al. Longitudinal association between egg consumption and the risk of cardiovascular disease: interaction with type 2 diabetes mellitus.Nutr Diabetes (2018)

75.Díez-Espino J, et al. Egg consumption and cardiovascular disease according to diabetic status: The PREDIMED study.Clin Nutr (2017)

76.Shin JY, et al. Egg consumption in relation to risk of cardiovascular disease and diabetes: a systematic review and meta-analysis.Am J Clin Nutr (2013)

77.Tran NL, et al. Egg consumption and cardiovascular disease among diabetic individuals: a systematic review of the literature.Diabetes Metab Syndr Obes (2014)

78.Fuller NR, et al. The effect of a high-egg diet on cardiovascular risk factors in people with type 2 diabetes: the Diabetes and Egg (DIABEGG) study-a 3-mo randomized controlled trial.Am J Clin Nutr (2015)

79.Richard C, et al. Impact of Egg Consumption on Cardiovascular Risk Factors in Individuals with Type 2 Diabetes and at Risk for Developing Diabetes: A Systematic Review of Randomized Nutritional Intervention Studies.Can J Diabetes (2017)

80.Nicholas R Fuller, et al. Egg Consumption and Human Cardio-Metabolic Health in People with and without Diabetes. Nutrients ( 2015)

 

81.Hye Won Woo, et al. Cross-Sectional and Longitudinal Associations between Egg Consumption and Metabolic Syndrome in Adults ≥ 40 Years Old: The Yangpyeong Cohort of the Korean Genome and Epidemiology Study (KoGES_Yangpyeong). PLoS One ( 2016)

82.S H Holt, et al. A satiety index of common foods. Eur J Clin Nutr (1995)

83.Joseph Ratliff , et al. Consuming eggs for breakfast influences plasma glucose and ghrelin, while reducing energy intake during the next 24 hours in adult men. Nutr Res ( 2010)

84.Georgina Crichton, et al. Intake of Lutein-Rich Vegetables Is Associated with Higher Levels of Physical Activity. Nutrients (2015)

85.S H Zeisel . Choline: an important nutrient in brain development, liver function and carcinogenesis. J Am Coll Nutr (1992)

86.J L WoodR G Allison. Effects of consumption of choline and lecithin on neurological and cardiovascular systems. Fed Proc (1982)

87.Jose M. Miranda, et al. Egg and Egg-Derived Foods: Effects on Human Health and Use as Functional Foods. Nutrients. (2015)

 

88.Ilona Staprans, et al. The role of dietary oxidized cholesterol and oxidized fatty acids in the development of atherosclerosis. Mol Nutr Food Res (2005)

 

89.Ryosuke Matsuoka, et al. Lactic-fermented egg white reduced serum cholesterol concentrations in mildly hypercholesterolemic Japanese men: a double-blind, parallel-arm design. Lipids Health Dis (2017)

 

90.Heather J Leidy, et al. Beneficial effects of a higher-protein breakfast on the appetitive, hormonal, and neural signals controlling energy intake regulation in overweight/obese, "breakfast-skipping," late-adolescent girls. Am J Clin Nutr (2013)

91.Yang-Im Hur, et al. Associations between Sugar Intake from Different Food Sources and Adiposity or Cardio-Metabolic Risk in Childhood and Adolescence: The Korean Child–Adolescent Cohort Study. Nutrients. (2016)

 

92.Jin Hee Yoo, et al. Effects of Egg Shell Membrane Hydrolysates on UVB-radiation-induced Wrinkle Formation in SKH-1 Hairless Mice. Korean J Food Sci Anim Resour (2015)

93.M Wong, et al. Collagen in the egg shell membranes of the hen. Dev Biol (1984)

94.K Yamauchi, et al. Egg collagen content is increased by a diet supplemented with wood charcoal powder containing wood vinegar liquid. Br Poult Sci (2016)

95.Zygmunt Zdrojewicz, et al. Hen's egg as a source of valuable biologically active substances. Postepy Hig Med Dosw (2016)

96.Kevin J Ruff, et al. Eggshell membrane: A possible new natural therapeutic for joint and connective tissue disorders. Results from two open-label human clinical studies. Clin Interv Aging. (2009)

97.Jin Hee Yoo, et al. Effects of Egg Shell Membrane Hydrolysates on UVB-radiation-induced Wrinkle Formation in SKH-1 Hairless Mice. Korean J Food Sci Anim Resour (2015)

98.Gitte S. Jensen, et al. Support of Joint Function, Range of Motion, and Physical Activity Levels by Consumption of a Water-Soluble Egg Membrane Hydrolyzate. J Med Food. (2015)

99.Kevin J Ruff, et al. Eggshell membrane in the treatment of pain and stiffness from osteoarthritis of the knee: a randomized, multicenter, double-blind, placebo-controlled clinical study. Clin Rheumatol (2009)

100.Kevin J Ruff, et al. Beneficial effects of natural eggshell membrane versus placebo in exercise-induced joint pain, stiffness, and cartilage turnover in healthy, postmenopausal women. Clin Interv Aging. (2018)

101.Declan F McCole. The epithelial glycine transporter GLYT1: protecting the gut from inflammation. J Physiol. (2010)

102.J Rovenský, et al. Eggshell calcium in the prevention and treatment of osteoporosis. Int J Clin Pharmacol Res (2003)

103.Jörg Neunzehn, et al. Eggshells as natural calcium carbonate source in combination with hyaluronan as beneficial additives for bone graft materials, an in vitro study. Head Face Med. (2015)

104.Bejoy Mony, et al. Effect of Chicken Egg Shell Powder Solution on Early Enamel Carious Lesions: An Invitro Preliminary Study. J Clin Diagn Res. (2015)

105.Kevin J Ruff, et al. Eggshell membrane: A possible new natural therapeutic for joint and connective tissue disorders. Results from two open-label human clinical studies. Clin Interv Aging. (2009)

106.G A Khakoo. Recommendations for using MMR vaccine in children allergic to eggs. BMJ. (2000)


نویسنده:
پروانه اتفاق

دانشجوی دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران • فارغ التحصیل کارشناسی فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه ورزشی • فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه ورزشی

1399/11/28

برچسب‌ها تخم مرغ