چرا داروهای استروئیدی ؟

چرا داروهای استروئیدی ؟

فکر کنید برای اولین بار در باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کردید؛ با شوق و انگیزه بالایی سه تا چهار جلسه در هفته طبق برنامه‌ای که مربی‌تان برایتان طراحی کرده، پیش می‌روید. اوایل شروع برنامه روند عضله سازی شما کاملا به چشم میاد و شما از این تغییرات ظاهری بسیار خوشحالید. اما بعد از گذشت شش ماه میبینید روند پیشرفت عضله شما بسیار کند شده. به مربیت نگاه می کنی که بدنی عضلانی و متناسب داره، به برخی ورزشکاران دیگه نگاه می‌کنی که فوق العاده بدنشون عالی و عضلانیه. اما شما نه‌تنها توده عضلانی عالی ندارید، بلکه همچنان لایه‌ای از چربی روی عضلاتتان پوشیده شده که بدن شما را  چاق و فربه نشان میده.

چه تفاوتی بین شما و مربی‌تان و یا ورزشکاران خوش‌اندام وجود داره؟؟

شما و مربی‌تان و یا ورزشکاران خوش‌اندام وجود داره؟؟

در این زمان اولین سؤالی که به فکر شما خطور میکنه اینه که قطعاً افرادی که از عضلات زیبا و تفکیک شده برخوردار هستند، حتماً از داروهای استروئیدی یا هرگونه داروهای هورمونی یا پپتایدی استفاده کردند.

به همین دلیل، کم‌کم تحریک میشید تا به سمت استفاده از این‌گونه داروهای هورمونی کشیده شوید. اما شما هیچ‌وقت به این موضوع فکر نکردید که مربی شما، بیش از 15 ساله که به‌طور حرفه‌ای، ورزش می‌کنه. زمانی که شما تا دیروقت مشغول تفریح و قلیون کشیدن و ... هستید، مربی شما یا همون ورزشکاری که بدنش همیشه آرزوی تو بوده، در خواب به سر میبره.

. چگونه توقع دارید با خواب نامنظم، تغذیه نادرست و استرس کاری بیش‌ازحد، آن‌هم در عرض 6 ماه، به بدنی عضلانی و تفکیک شده دست پیدا کنید. اونوقت میخوای استروئید معجزه کنه؟

به‌عنوان یک قانون کلی همیشه به یاد داشته باشید برای رسیدن به هر هدفی توجه به سه معقوله کاشت، داشت و برداشت بسیار اهمیت داره. زمانی که شما برای اولین بار در باشگاه ورزشی ثبت‌نام می‌کنید، عمل کاشت را انجام دادید. اما شما باید بدانید برای یک برداشت ایده‌ آل (بدنی عضلانی و تفکیک شده)، دست‌کم به 2 تا 3 سال داشت متناسب نیاز دارید. داشتی که از سبک زندگی صحیح، تغذیه مناسب، تمرین اصولی و استفاده صحیح از مکمل‌های غذایی و اثبات‌شده تشکیل شده.

مشکلی که امروزه در باشگاه‌ها مشاهده میشه اینه که ورزشکاران ما توقع دارند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به هدف ورزشی خود دست پیدا کنند. دقیقاً در این زمان است که افراد سودجو یا متأسفانه ورزشکاران بی‌اطلاع، داروهای استروئیدی را به شما توصیه می‌کنند.

برخی از ورزشکاران به دلیل وسواس شدید در انتخاب باشگاه، مدت‌زمان طولانی در مرحله کاشت (انتخاب باشگاه) سپری می‌کنند. درحالی‌که شما میتونید حتی با حداقل امکانات و تجهیزات نیز برنامه تمرینی خودتان را شروع کنید. اما مرحله داشت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورداره. درواقع تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در این مرحله خلاصه میشه. ویژگی افراد موفق اینه که برای مدت‌زمان طولانی و مشخص تمام اصول لازم برای رسیدن به یک بدن ایده آل را رعایت می‌کنند. این افراد تنها به تمرین و زندگی حرفه‌ای خود فکر می‌کنند و توجه خود را به حاشیه‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی وجود دارد، معطوف نمی‌کنند.

اکنون من قصد دارم سؤالی از شما بپرسم؟ زمانی که شما برای مدت‌زمان کوتاهی بیمار می‌شوید، برای بهبود وضعیت جسمانی خود به کجا می‌روید؟ آیا به هم باشگاهی خود مراجعه می‌کنید و یا اینکه با جستجو در صفحات مجازی به دنبال درمان خود هستید؟ قطعاً به نزد پزشک متخصص می‌روید تا برای شما بهترین دارو را تجویز کند. بعد از مدتی هم سلامتی خود را مجدد به دست می‌آورید. بنابراین هر انسان دانایی می‌داند که برای هر سؤال یا مشکلی، متخصصی وجود دارد که می‌تواند شما را کمک و یاری کند. پس چرا به حرف هم باشگاهی خود یا هرگونه صفحه اینترنتی نامعتبر توجه می‌کنید و داروهایی را استفاده می‌کنید که هنوز در حال بررسی روی حیوانات است!

بله درست است. متأسفانه به‌وفور دیده می‌شود برخی از ورزشکاران داروهایی را استفاده می‌کنند که هنوز آن دارو در حال آزمایش روی حیوانات است و به‌هیچ‌عنوان برای انسان توصیه نشده است.

از ورزشکاران داروهایی را استفاده می‌کنند که هنوز آن دارو در حال آزمایش روی حیوانات است و به‌هیچ‌عنوان برای انسان توصیه نشده است.

متأسفانه این موضوع در تمام نقاط کشور ما به چشم می‌خورد و چه بخواهیم و چه نخواهیم، هر ورزشکاری ممکن است بنا به هر هدفی به سمت داروهای هورمونی کشیده شود. بنابراین یکم بیشتر برای بدنتون ارزش قائل بشید .....

کمی با تفکر بیشتر ورزش حرفه ای خودتو ادامه بده


1398/12/3

برچسب‌ها