مکمل‌های موثر در درمان کم‌کاری تیروئید

مکمل‌های موثر در درمان کم‌کاری تیروئید

پنل مکمل‌دهی درمان کم کاری تیروئید

تیروئید یک غده ی فوق العاده مهم برای حفظ دمای بدن و افزایش متابولیسمه. بنابراین اگر هدف شما افزایش توده عضلانی و کاهش درصد چربیه، حتما باید توجه ویژه‌ای به عملکرد غده تیروئید داشته باشید. در واقع یکی از مهمترین راه‌های افزایش متابولیسم، عملکرد بهینه غده تیروئید می باشد.

چهار ماده معدنی وجود داره که کمبود آنها می تواند به کم‌کاری تیروئید منجر بشه.

مقلات زیادی در این زمینه انجام شده که وقتی تمام آنها را با دقت مطالعه می‌کنیم، متوجه می شویم چهار ماده معدنی (مینرال) می تواند به عملکرد غده تیروئید کمک کند.

1 اهن

 

 کمبود آهن در بدن با کاهش غلظت هورمون های تیروئیدی پلاسما در ارتباط است.

گزارش شده است فریتین پایین می تواند به سطوح پایین شکل فعال هورمون تیروئیدی T3 و کاهش متابولیسم منجر شود. بنابراین افرادی که سطوح فریتین پایینی دارند باید از غذاهای سرشار از آهن و یا داروهای مرتبط با آهن استفاده کنند. با استفاده از این روش به مرور مشاهده می‌کنیم سطوح نوراپی‌نفرین و دمای بدن افزایش پیدا می کنه که در نهایت حس ورزشکار بهتر میشه.

همچنین، کمبود آهن در زنان بسیار بیشتر از مردان مشهود است. بنابراین آزمایش منظم سطوح فریتین برای ورزشکاران و حتی تمام افراد جامعه بسیار ضروری است. تنها با انجام آزمایش می توانیم متوجه این موضوع شویم و داروی خاصی را مصرف کنیم.

 اگر کمبود فریتین مشاهده شد می توان از مکمل های افزایش دهنده آهن و یا آهن بیس‌گلیسینات استفاده کرد. بنابراین در درمان کم کاری تیروئید، بررسی سطوح فریتین بسیار اهمیت دارد

 2 رینک

 

همانند آهن، کمبود زینک نیز می تواند به مرور به کم کاری تیروئید منجر شود. کمبود زینک در بدن یک دلیل مهم برای توجیه اختلالاتی است که همراه با کاهش تستوسترون و افزایش سطوح استروژن است. راجع به اهمیت زینک بارها صحبت کردم.

سطوح بالای استروژن می تواند در کاهش عملکرد تیروئید سهیم باشد و اغلب مسئول ایجاد سطوح انرژی پایین و حس افسردگی است. مکمل های خوب برای درمان فقر زینک در بدن شامل اپتی زینک (زینک متیونین) ، زینک گلوکونات، زینک پیکولینات و زینک سیترات است.


1398/12/4

برچسب‌ها