رابطه کلسترول با سطوح تستوسترون بدن

رابطه کلسترول با سطوح تستوسترون بدن

یک ماده غذایی که همیشه در جامعه تفسیری اشتباه راجع به آن انجام شده است، اما اهمیت حیاتی برای بدن دارد، کلسترول است. در این قسمت قصد دارم نگاه شما را به کلسترول تغییر دهم.

بدن ما برای سنتز تستوسترون به کلسترول نیاز دارد. اگر سطوح کلسترول بدن کاهش پیدا کند، قطعا تاثیر منفی روی سنتز تستوسترون و به دنبال آن عملکرد ورزشی شما خواهد گذاشت. اما شاید شما بپرسید مصرف کلسترول برا بدن مضر است؟

کلسترول بدن دائما به‌وسیله کبد تنظیم می‌شود. این مقدار به‌طور معمولی 1000 تا 1400 میلی‌گرم در روز است. یعنی اگر شما روزانه 300 میلی‌گرم کلسترول از طریق رژیم غذایی دریافت کنید، بدن شما باید 700 تا 1100 میلی‌گرم باقی‌مانده را توسط کبد بسازد و از سوی دیگر اگر شما در یک روز مقادیر خیلی بالایی کلسترول دریافت کنید، کبد شما فرآیندهای تولید کلسترول را کاهش می‌دهد؛ بنابراین کبد شما یک اندام هوشیار است که همیشه بین سنتز اندوژن کلسترول و مصرف اگزوژن آن، تعادل ایجاد می‌کند و می‌تواند سطوح کلسترول بدن را حفظ کند.

بنابراین اگر به دنبال افزایش طبیعی تستوسترون در بدنتان هستید، در رژیم غذاییتون حتما به کلسترول نگاه ویژه تری داشته باشید.

موفق و تندرست باشید

 

مهدی روستایی


1398/12/4

برچسب‌ها