راز موفقیت در تناسب اندام و رسیدن به قهرمانی چیست؟

راز موفقیت در تناسب اندام و رسیدن به قهرمانی چیست؟

در طی چند سال اخیر، با هزاران نفر از مردم جامعه با پیش زمینه ها، اهداف و شغل های بسیار متفاوت برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن یک سبک زندگی ایده آل همکاری کردم. همچنین با خیلی از ورزشکاران مبتدی و ملی به طور اختصاصی کار کردم تا به هدفشون که برخی تناسب اندام و برخی دیگر قهرمانی است دست پیدا کنند. جالب اینجاست همه آنها فرصت های نسبتا یکسان و مشابهی داشتند. برخی از این افراد توانستند به وزنی ایده آل دست پیدا کنند اما برخی دیگر با دو ماه تمرین کردن، به طور کلی ورزش را کنار گذاشتند! برخی از شاگردانم توانستند قهرمانی های خوبی در سطح کشور و رقابت های بین المللی کسب کنند، اما برخی از آنها در مسیر رسیدن به قهرمانی دلسرد شدند و به زندگی روزمره خود بازگشتند.

اما جالب اینجاست تمام این افراد طبق برنامه ای که برای آنها تنظیم شده بود، روزانه به انجام تمرینات و رعایت رژیم غذایی می پرداختند، خیلی از این افراد با عدم تغییر و موفقیت، دلسرد می شدند و از کیفیت تمرین خود کم می کردند. در حالیکه برخی از ورزشکاران موفق اینگونه برخورد نکردند و توانستند به موفقیتی بی نظیر دست پیدا کنند.

این موضوع هیچ ارتباطی با شانس ندارد. همچنین به موقعیت شناسی و تقدیر نیز ارتباطی ندارد. جالب اینجاست حتی ارتباطی با هوش، مهارت ها، استعدادها و چیزهایی از این دست نیز ندارد.

در همه جای دنیا، مردم به دنبال فرمول یا راز موفقیت یا راهی برای بهبود زندگی و رسیدن به یک تناسب اندام ایده آل هستند. تمام شما کتاب های مختلفی در زمنیه تناسب اندام، تغذیه و رسیدن به یک سبک زندگی ایده آل خوانده اید و در سمینارهای و کارگاه های مختلفی نیز شرکت داشته اید.

 همچنین بارها رژیم های غذایی سنگین را تجربه کردید و در کلاس های ورزشی مختلفی ثبت نام کرده اید ولی بعد از گذشت مدتی با ناراحتی و عصبانیت از تمام این مسائل دست کشیدید. چرا؟ البته اینگونه نیست که کتاب هایی که شما آموختید یا سمینارهایی که شرکت کرده اید ارزشمند نباشند. در واقع، برخی از این کتاب ها بسیار فوق العاده و شگفت انگیزند، همچنین برنامه های غذایی و تمرینی که شما از آنها پیروی می کردید بسیار ارزشمند بوده اند اما چرا شما با آنها نتیجه نگرفتید؟

چیزی که شما برای متحول کردن زندگی تان و رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، مسلما اطلاعات بیشتری نیست. همه شما می دانید چگونه ورزش کنید، چگونه یک رژیم غذایی داشته باشیم، کالری چیست و غیره. علاوه به بر این، همه ما انسان ها با یکدیگر تفاوت داریم و راه هایی که ممکن است من را به موفقیت برساند در دوست یا برادر من جواب ندهد. هر چقدر هم که بخواهیم رویکرد و روشی خاص داشته باشیم، باز برای رسیدن به اهدافمان مسیرهای بسیار زیادی وجود دارد.

ممکن است وقتی در یک مسیر حرکت می کنیم، به بن بست برسیم یا با شکست مواجه شویم. در اینجا مسیر حرکت مشکلی نداشته است، شاید این مسیر برای ما درست انتخاب نشده بود‍! بنابراین اولین گام برای رسیدن به موفقیت، توجه به فلسفه وجودی شماست!

اجازه دهید اینگونه بگویم: اگر شما طرز فکرتان را درباره کارهای ساده روزمره (سبک زندگی) تغییر ندهید، در این صورت هیچ برنامه تمرینی و غذایی و همچنین مشاوره های خانوادگی شما را به جایی نخواهند رساند و هیچگونه راه حل واقعی را در اختیار شما قرار نخواهند داد. زیرا دانستن چگونه انجام دادن کارها مهم نیست، بلکه چطور انجام دادن آن چگونه هاست که اهمیت دارد. بنابراین یک بار هم که شده اهداف و آرزوهاتون و بزرگ ببینید و برای رسیدن به آرزوهاتون با تمام وجود تلاش کنید. هیچ انسانی قهرمان یا فیت به دنیا نیومده، بلکه مسیر زندگی است که قهرمانان ما را تبدیل به قهرمان و اسطوره کرده. پس طرز تفکر و فلسفه وجودیت را تغییر بده دوست من!

 

 


1398/12/4

برچسب‌ها